Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låter toppen! Ungefär som mina blommor jag har sen innan får utstå. Ibland får de vatten lite väl ofta om jag är lite övernoga och ibland är det är andra hållet... Då kanske denna ska kunna bo här utan problem också.@Avalbane tänkte säga "inte så mycket skötsel, jag vattnar ibland typ" men kanske ska låta bli att svara till förmån för proffsen
De blommar finare om man ger någon form av gödning har jag lärt mig iaf.
En vecka är lite väl kort tid!? Jag brukar inte ens bekymra mig om att titta efter, förrän efter ett par veckor.Jag har försökt rota lite sticklingar men lyckas inte alls.. de har stått i vatten i en vecka men inga rottrådar har dykt upp. Chansa och plantera ändå eller ge upp?
Jag har ingen aningEn vecka är lite väl kort tid!? Jag brukar inte ens bekymra mig om att titta efter, förrän efter ett par veckor.
Vill du skynda på lite kan du ställa en sälg- eller pilkvist i glaset.
Åh ser ut som Survivor Idols Rosalinda, en favorit härVisa bifogad fil 115562
Jag har köpt min första pelargon. Blev sugen efter läst här.
Vet inte riktigt vad den begär för skötsel. Så får se om den vill bo här.
Så sjukt fin! Jag har den inte men den finns på önskelistan. Hur är zonartics jämfört med typ zonalpelargoner skötselmässigt? Är de svåra?En av alla favoriter är Lara Marjorie Är det någon mer som har den? Jag har haft lite problem att få den att blomma men förra året blommade den äntligen och idag tog jag fram den från vinterförvaringen och fick se en knopp så jag har höga förväntningar i år på den!
Bild från ifjol:
Jag är själv nybörjare på dem men de ska vara ganska tåliga, de kräver dock mer näring än andra pelargoner. Förra vintern ställde jag ner dem i förrådet under ledrör från biltema där det är 5 grader och det var flera som blommade sen jämfört med första året jag hade dem inne och pysslade och hade mig med dem!Så sjukt fin! Jag har den inte men den finns på önskelistan. Hur är zonartics jämfört med typ zonalpelargoner skötselmässigt? Är de svåra?
I see, tack! Får se om jag kanske testar jag också, just Lara Marjorie är sp vansinnigt finJag är själv nybörjare på dem men de ska vara ganska tåliga, de kräver dock mer näring än andra pelargoner. Förra vintern ställde jag ner dem i förrådet under ledrör från biltema där det är 5 grader och det var flera som blommade sen jämfört med första året jag hade dem inne och pysslade och hade mig med dem!
Vad tvungen att kolla om det stod något på krukan och visst stod det Rosalinda där.Åh ser ut som Survivor Idols Rosalinda, en favorit här
Pelargoner är väldigt tåliga och de dör oftast för att man vattnar ihjäl dem. De vill ha mycket solsken och jorden bör torka upp mellan vattningarna.
Nä, fan vad trist!Jag har planterat om en del pelargoner under påsk och blir så ledsen för flera har fått rotlöss Tyvärr är det så klart lite dyrare sorter och vad som är så retligt är att jag hade köpte lite dyrare pelargonjord till dem så det blir väldigt tydligt att det kommit med jorden för de jag planterat om med icas billiga jord har inga löss.
Jag ställer mina svalt och vattnar mindreJag älskar pelargoner, men har varit riktigt dålig på att få dem att övervintra... Så i år är målet att köpa på mig ett gäng och sen faktiskt läsa på ordentligt hur de ska tas hand om (året om)!
Funderar på att gömma alla i källaren!Jag ställer mina svalt och vattnar mindre
Hmm finns det fönster där? Tror de vill stå ljust också..Funderar på att gömma alla i källaren!