Pay & Cross i Tågarp

Hejhopp

Trådstartare
Hej, Ska iväg och rida Pay & Cross på söndag i Tågarp. Någon som vet om det är samma "regler" (förutom försäkringen) som en vanlig tävling??

Sv: Pay & Cross i Tågarp

Försök rida felfritt och prydligt så behöver du inte oroa dig för olika regler:angel:

Nej men, det är som ett vanligt terrängmoment bara det att du får skritta hela rundan innan du rider den på "riktigt" så att säga.
Sen är det så att man inte får straffpoäng och "fel" som i fälttävlan. Det är som en pay and jump, bara att försöka ta sig runt helt enkelt:)

Vet någon vem som fotograferade där igår ?

Nu när jag själv var med vore det såklart kul att se hur det såg ut :D

Halva banan var kanske lite väl lätt, men sen blev det tuffare direkt, men en stor eloge till Tågarp för denna träningstävlingen :bow:

Är också mycket nöjd med arrangemanget och hoppas att fler tillfällen dyker upp. Lite bättre framhoppningshinder hade dock inte varit fel.

Hoppas de har fler P&C nu när jag äääntligen är igång igen efter en ofrivilligt hoppstopp i ett par månader.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 430
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 078
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka