pavo slobber mash

Sv: pavo slobber mash

Det är den man tillsätter kokande vatten till väl?
När jag jobbade hos en tävlingsryttare så fick alla hästarna det när vi var iväg på tävling för att lugna magen + att få i dem vätska & för att återhämta sig .Hemma så får dem det när det har varit oroliga i magen. eller dem hästarna som är kolikkänsliga.
Det funkade för oss.
Mindre kul för hästskötaren när skimmlarna slabbade ner sig.:angel:

Hade jag haft en häst som är lite strulig i magen så hade jag absolut använt det.
Perfekt också om du ska iväg med hästen över helger/ veckor :)

min ena häst dricker väldigt lite vintertid :( hon ha vatten ute i hagen och inne med . vattenkopp och hink men nope. hon e nog förstoppningskolik känslig kan man säga. och loppfrön vill hon inte ha längre ..

Vitafor Derby är ett svensktillverkat hästfoder som du kan göra likadant med, blöta upp och ge som gröt eller soppa beroende på om man vill ha i hästen extra mycket vatten. Hästarna tycker den är mycket smaklig!
Troligen billigare än Pavo Slobber Mash.

Har använt slobber från Pavo nu i två år, och började med det pga att jag har en som har lite problem med magen, men märks aldrig nu mer, de andra två får också när de gått lite mer eller som nu när temperaturen är kall och de dricker sämre. Blir väldigt fina i pålsen av linfröet.

Vitafor Derby innehåller 10% linfrökaka!
Hur mycket är det i Pavo Slobber Mash?
Hur mycket kostar Pavo Slobber Mash?

Hej,
ja men de e ju kanske värd att undersöka de mer. vitafor derby alltså. vet du vad en säck kostar?

Har använt slobber från Pavo nu i två år, och började med det pga att jag har en som har lite problem med magen, men märks aldrig nu mer, de andra två får också när de gått lite mer eller som nu när temperaturen är kall och de dricker sämre. Blir väldigt fina i pålsen av linfröet.

ja de är ju precis de som är mitt problem att hästen dricker dåligt när det är kallt. hur ofta ger du de?

varför dyra foder?? ger du havre så koka upp vatten o slå på havren blanda ner lite linfrökaka. Lika effektivt o bra mycket billigare.

låt blandningen stå tills de är lagom ättemperatur.

gav jag min kolikmärr o funkade kanonbra

Vitafor Derby tippar jag kostar 200-250 beroende på vilken återförsäljare det är, 25 kg säckar.
Inom travet är det i vissa delar av landet ganska vanligt att man ger Derbygröt till hästarna dagligen, sen ger man Derbysoppa vid resor och tävling för att få i hästarna vatten!

så nu ha jag använd Pavo slobber mash i 6 v och inte en antydan av kolik :) hon älskar sin gröt, har blivit mycket finare i pälsen och magen funka superbra! gud så glad man kan bli om man hitta nåt som verkligen fungerar:laugh: och hon ha tom börjat dricka lite mera :)

Jag provade det istället för Betfor, det är ännu godare tycker min häst. Men hästar som dricker dåligt kan man prova att ha i några nävar betfor i vattenhinken, har du provat det? En häst ska ju ha i sig minst 5 liter per 100 kg häst och dygn, vilket för en stor häst på 600 kg innebär 30 liter vatten. Och i Slobber Mash får du i 1-2 liter eller? Så det löser ju inte ditt problem vad jag kan inse, även om 2 liter är bättre än 0 liter.

som jag skrev e jag mycket glad för att hästen inte ha haft nån antydan på kolik. hennes mage fungerar mycket bättre. och jag skrev oxå att hon ha börjat dricka lite mer. och då räknar jag inte vattnet hon få me slobber mashen utom de som finns i hink både ute och inne.

i vårt stall använder en "mash" av ett annat märke, och det verkar fungera väldigt bra, på oroliga magar.

så nu ha jag använd Pavo slobber mash i 6 v och inte en antydan av kolik :) hon älskar sin gröt, har blivit mycket finare i pälsen och magen funka superbra! gud så glad man kan bli om man hitta nåt som verkligen fungerar:laugh: och hon ha tom börjat dricka lite mera :)

Vad skönt att det funkar på din häst :D hoppas det funkar på min ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 392
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
546
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
535
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 959
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden