Passar torihästar för dressyr?

A

Airy

Torihästar är väl en lite tyngre ras, men passar de ändå för dressyr? Jag hade ju inte tänkt ställa upp i Grand Prix, men i alla fall... :)

Det beror väl på vilken modell av Tori du menar.

När jag varit i Estland har jag lärt mig att det finns tre modeller. En tyngre arbetshäst, en modern sporthäst och ponnyer.

Jag har ridit hästar av de två förstnämnda typerna och det har inte varit några problem alls. Jag har till och med hoppat terrängbana med en dam av den tyngre modellen, hon såg ut som en Ardenner-Light :D, och det gick alldeles utmärkt!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 040
Senast: shebeen
·
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 643
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 403
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj