Sv: passar denna sadel?
vilka sadlar tror du passar honom? svårt att säga bara genom en bild men tipsa kan man ju alltid.
vilka sadlar tror du passar honom? svårt att säga bara genom en bild men tipsa kan man ju alltid.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Passier däremot, där kan vi snacka stenblock...
Vet ej men de modeller som är gjorda i England tillverkades av Dabbs. Min Piab (Avant) har jag inte köpt ny så jag vet inte vad den en gång kostat men av hantverket av döma bör den inte varit i den lägsta prisklassen. Jag har inte sett några nyare Piabsadlar så om de tillverkas fortfarande, var och av vem har jag ingen aning om.
Det var fler i den här tråden som hade bra Piabsadlar så de kommer troligen från UK de med.
Jag har varit med om utprovare som tycker att Passier passar perfekt på min häst. Vill du se hur den låg? (den är måttbeställd efter hästen och ändrad flera gånger om när kortet togs)
http://i5.photobucket.com/albums/y169/Diabolical_Kitten/Passier PSL/108_0849.jpg
Med andra ord: Lita inte blint på en utprovare! Många vill bara sälja... Och många har inte rätt kunskap.
*KL*
Dumt att inte sadelutprovaryrket kan bli mer seriöst.
Som Diabolical_Kitten sa till mig; att man ska lära sig hur en sadel ligger rätt, tror jag de flesta vill, men det dära med sadlar är ju inget man lär sig över en dag... Jag tycker det är så synd att sadelutprovaryrket ska vara så oseriöst så man ska behöva känna som hopp_o_galopp gör.
Borde man inte kunna utveckla detta yrke på något sätt? Så man kan få en vettig bank eller en riktigt bra utbildning? Vad vet jag...
Bara ett litet tankeinlägg jag var tvungen att skriva, förlåt att jag lämnar trådspåret...