Påsktråden aka HELGTRÅD!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur löser du det? Bor katterna åtskilda, eller hur kan ena få fri tillgång till mat som inte den andra kommer åt?
Den praktiska katten får sin mat i en specialskål:
20120327-114454.jpg

Hon trycker alltså på pedalen och kommer åt maten. På bilden skymtar opraktiska katten.
Opraktiska katten är även den osmarta katten, som inte kan lista ut hur den där skålen öppnas. Hon går dit, konstaterar att "nähä, maten var instängd" och går därifrån. Skitsmidigt att kunna göda praktiska katten, som har en tendens att falla ur ibland och behöver annat foder.
Just nu tycker dock praktiska katten att den opraktiska kattens mat är rätt god, så hon är där och nallar = opraktiska katten (som inte är superförtjust i sin mat just nu) blir hungrig.

Den praktiska katten får sin mat i en specialskål:
20120327-114454.jpg

Hon trycker alltså på pedalen och kommer åt maten. På bilden skymtar opraktiska katten.
Opraktiska katten är även den osmarta katten, som inte kan lista ut hur den där skålen öppnas. Hon går dit, konstaterar att "nähä, maten var instängd" och går därifrån. Skitsmidigt att kunna göda praktiska katten, som har en tendens att falla ur ibland och behöver annat foder.
Just nu tycker dock praktiska katten att den opraktiska kattens mat är rätt god, så hon är där och nallar = opraktiska katten (som inte är superförtjust i sin mat just nu) blir hungrig.
Smart grej! Och tur att det är rätt katt som begåvats med hjärnan! :D

Smart grej! Och tur att det är rätt katt som begåvats med hjärnan! :D
Eller hur! Vet inte hur jag hade gjort annars. Eller ja, det hade väl fått bli en låda med smal öppning. Betydligt bökigare än att köpa en matskål!

Jag är sugen på att ge mig ut och springa en sväng. Velar över om jag ska eller inte

Det kan man verkligen!
Hon använder dagligen aktivitetsleksaker för att få tag i hela sin dagsranson med mat, men en pedalskål förstår hon sig inte på...

Aw, nu ser jag framför mig en grå katt sittandes framför pedalskålen som råkar trycka ned pedalen men när hon böjer sig ned så flyttar hon på tassen och får locket ned på nosen :cool:

Jag tog mig ut och sprang sen förresten. Var ute totalt ca en halvtimme. Kommer tillbaka, blöt av duggregnet och svettig så jag hoppade rakt in i duschen. Kom ut, tog på mig trosor, strumpor och ett linne och ställde mig och fixade en kvargmix. Då knackade det på dörren. "Fan, nu tycker grannen att min mixer låter för högt" tänkte jag, drog på mig en tröja (linnet var tillräckligt långt för att täcka trosorna på fram och baksida i alla fall...) och öppnade dörren. Där står en okänd kille och frågar "är allt bra med er här inne?", och bakom honom syns en räddningstjänstbil, hörde att det knackades och frågades samma fråga i fler dörrar samtidigt. Tydligen har dom fått nåt larm. Hade varit intressant att veta vilken typ av larm, om det var brand, sjukdom eller vad det gällde. Eller ja, hade det varit brand så hade man väl ombetts att klä på sig och invänta utrymning?
Men det var åtminstone inte min mixer som orsakade det hela :D

Aw, nu ser jag framför mig en grå katt sittandes framför pedalskålen som råkar trycka ned pedalen men när hon böjer sig ned så flyttar hon på tassen och får locket ned på nosen :cool:
Grå? :p Hon är blåmaskad, tjockisen ;)
Och hon har aldrig försökt ta sig in i den, för hon accepterar att det finns saker som är stängda. Det gör inte den andra damen, varje skåp, låda och burk ska öppnas.

Jag tog mig ut och sprang sen förresten. Var ute totalt ca en halvtimme. Kommer tillbaka, blöt av duggregnet och svettig så jag hoppade rakt in i duschen. Kom ut, tog på mig trosor, strumpor och ett linne och ställde mig och fixade en kvargmix. Då knackade det på dörren. "Fan, nu tycker grannen att min mixer låter för högt" tänkte jag, drog på mig en tröja (linnet var tillräckligt långt för att täcka trosorna på fram och baksida i alla fall...) och öppnade dörren. Där står en okänd kille och frågar "är allt bra med er här inne?", och bakom honom syns en räddningstjänstbil, hörde att det knackades och frågades samma fråga i fler dörrar samtidigt. Tydligen har dom fått nåt larm. Hade varit intressant att veta vilken typ av larm, om det var brand, sjukdom eller vad det gällde. Eller ja, hade det varit brand så hade man väl ombetts att klä på sig och invänta utrymning?
Men det var åtminstone inte min mixer som orsakade det hela :D
Haha! Det kanske var duschen?

Åtminstone om man har brandlarmet alldeles utanför badrummet, kör torktumlaren i samma rum, samtidigt som man duschar varmt, med stängd dörr, då KAN det råka hända att brandlarmet går när man öppnar dörren och värmen släpps ut. :angel: Skulle jag tro alltså. Jag har ingen erfarenhet. Alls.

Haha! Det kanske var duschen?

Åtminstone om man har brandlarmet alldeles utanför badrummet, kör torktumlaren i samma rum, samtidigt som man duschar varmt, med stängd dörr, då KAN det råka hända att brandlarmet går när man öppnar dörren och värmen släpps ut. :angel: Skulle jag tro alltså. Jag har ingen erfarenhet. Alls.
Haha! Tur att det finns folk som testar saker så vi andra kan lära oss utan att göra om det själva!
Jag har bara en sån där privatbrandvarnare, dvs inget som leder till någon central. Och duschade rätt kallt och med öppen dörr (katterna blir sura över att en dörr som brukar vara öppen är stängd annars, och ska då försöka öppna den).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 832
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
19 865
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 107
Senast: Luff
·
Övr. Hund Jag vet att jag har pratat om det här med er förut, men behöver nu ert stöd åter igen :( Jag och min exsambo köpte Bruce tillsammans...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 343
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII