Påsktråden aka HELGTRÅD!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cili Klar nu då? Ska du hem och sova?

Jag tvättar, så jävla dötråkigt:p Men nödvändigt, mina träningskläder luktade inte hallon om vi säger så:D

Här är det 13 gr i skuggan nu. Underbart!
Sitter och velar mellan om jag ska ha jeans eller klänning idag :p

@Reykjavik Härligt! Samma här, blåser något, men det gör det å andra sidan i princip alltid här så det är lite svårt att komma ifrån. Ska nog ut på balkongen och fånga lite sol där innan den försvinner bakom huset tror jag. :)

Vad har ni för planer för dagen?

@Hedinn Min ena bror och hans fru kommer till föräldrarna snart så ska dit och äta mat.
Blir lite firande också då broder fyller i morgon

@Hedinn: Fast blåst kan ju vara väldigt behagligt när det är stekande sol! :D

Jag skall njuta av min sista lediga dag innan intensivt tentaplugg :angel:

Insåg just att jag verkligen måste ta tag i ogräset utanför. Uääää vad tråkigt!
Förut gjorde alltid exet allt trädgårdsarbete, nu måste jag göra eländet själv. Jag verkligen avskyr det, så tråkigt!
Så ironiskt att bo i hus när man hatar trädgårdsarbete, men skulle inte trivas i en trång lägenhet heller. Ilandsproblem javisst.

Haha! Läste era inlägg om vädret för min sambo som bara skrattar och säger "oh you Swedes, so cute" :D Här går typ ingen i klänning ens om det är 20, för det räknas fortfarande som svalt vårväder :D

Haha! Läste era inlägg om vädret för min sambo som bara skrattar och säger "oh you Swedes, so cute" :D Här går typ ingen i klänning ens om det är 20, för det räknas fortfarande som svalt vårväder :D
Haha jo, men det är ju rätt sjukt vad snabbt man blir van vid saker. Den här temperaturen känns ju så mycket varmare nu när man kommer från vintern, än vad den gör om den dyker upp under sommaren efter en mindre värmebölja, ungefär...

Jag var ju själv med om att jag tyckte det var kallt, och till och med frös, vid 25 graders värme i höstas, så... :angel:

@Hedinn Jo men verkligen! Kommer ihåg att 18 grader kändes SÅ varmt och skönt i februari och nu känns det så jädrans kallt alltså. I somras var vi på väg hem från en restaurang vid midnatt och jag sa "gud vad skönt det är när det äntligen är lite svalt ute" - och då hade vi alltså 35 grader.

Man vänjer sig verkligen snabbt.

Jag är glad för er skull att ni äntligen fått lite värme och sol i alla fall :) Kollade vädret för Sthlm och såg att det blir sol hela veckan - värsta lyxen :) Vi har molnigt och 'kallt' (för att vara här då) :(

@Hedinn Jo men verkligen! Kommer ihåg att 18 grader kändes SÅ varmt och skönt i februari och nu känns det så jädrans kallt alltså. I somras var vi på väg hem från en restaurang vid midnatt och jag sa "gud vad skönt det är när det äntligen är lite svalt ute" - och då hade vi alltså 35 grader.

Man vänjer sig verkligen snabbt.

Jag är glad för er skull att ni äntligen fått lite värme och sol i alla fall :) Kollade vädret för Sthlm och såg att det blir sol hela veckan - värsta lyxen :) Vi har molnigt och 'kallt' (för att vara här då) :(
Åh, låter riktigt härligt! Helt klart bra hästklimat där nere, med undantag från sommaren kanske, kan nog bli onödigt varmt. Fast handlar det bara om en häst är det väl mer okej, jobba i stall i 30 grader och miljoner insekter är inte det roligaste jag upplevt. Å andra sidan var det inte så roligt med 20-30 minus och metervis med snö heller... Så ja.

Åh, låter riktigt härligt! Helt klart bra hästklimat där nere, med undantag från sommaren kanske, kan nog bli onödigt varmt. Fast handlar det bara om en häst är det väl mer okej, jobba i stall i 30 grader och miljoner insekter är inte det roligaste jag upplevt. Å andra sidan var det inte så roligt med 20-30 minus och metervis med snö heller... Så ja.
Ja, alltså jag tänker att en häst kan du ju i alla fall rida utan problem, så länge man rider på morgonen (gäller alltså juli-augusti), resten av året är ju långt mycket bättre än Sverige. Så ja, personligen skulle jag långt hellre ha häst här!

Ja, alltså jag tänker att en häst kan du ju i alla fall rida utan problem, så länge man rider på morgonen (gäller alltså juli-augusti), resten av året är ju långt mycket bättre än Sverige. Så ja, personligen skulle jag långt hellre ha häst här!
Ja men då funkar det ju utan problem! Jag skulle också föredra ett sånt klimat, faktiskt. Det gör väl dock tyvärr inte hästarna jag håller på med... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 837
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
19 865
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 108
Senast: Luff
·
Övr. Hund Jag vet att jag har pratat om det här med er förut, men behöver nu ert stöd åter igen :( Jag och min exsambo köpte Bruce tillsammans...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 343
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX