En sånn häst är helt livsfarlig att hantera, även om du tycker att de inte är värd uppmärksamheten från hästen så ser jag bara ett sätt att säga till hästen på dess egna språk. Ingen ledarhast i en flock hade betett sig ens i narheten av lika pantat som hon. Och nej, den hasten ar -inte- livsfarlig att hantera.
Ett språk som han mycket väl förstår men skiter i.. Forstar? Nej den hasten forstar Inte vad som pagar.
han får som sagt 100 chanser att säga okej där är du vad ska vi göra nu? Varfor skulle han saga det? Det kraver ju att han VILL gora det, ska man inte da arbeta med Positivitet och att vara Rolig?
De har ju inte börjat så utan de ena leder ju till det andra, han har garanterat börjat med ett lätt flytta dej eller något och hästen bryr sej inte. Uppenbarligen bryr sig hasten, annars hade han bara statt o ignorerat dom fran borjan.
Man börjar ju inte med en gång och grejar med repet så..Nej, men nar man Har borjat grejja med repet sa och Det inte Hjalper - bor man inte lagga om sin strategi da?
Det är en fullt inriden häst som mycket väl vet vad som krävs av han, men han skiter i det.. Min fullt inridna dressyrhast forstod inte neckreining - ska jag sla henne for det? AR det inte vettigare da att gora som jag gjorde, LARA henne det?
Inget konstigt med den hanteringen som hon gör.. Nej den ar inte konstig - den ar pantad och okunnig, ignorant, respektlos och totalt fullkomligt ute o cyklar.
Han vet vad som krävs men skiter i henne totalt! Som sagt, det hade jag med gjort.
Ne nu ska jag äta så nu går jag här i från...