Sv: parelli
Det enda hon kräver är en liten stunds uppmärksamhet.. Varför ska det vara så svårt? Det är ju hästen som bara inte ger henne den lilla stund hon kräver. Hur ska du kunna jobba med en häst som skiter helt i dej?
Det är väll därför ägaren är där...
Linda säger även att ägaren inte har några som helst problem med sin häst efter det.. Skulle hon ljuga så hade det kommit fram..
Det hon gör med repet för att pocka på uppmärkasmaheten känner hästen. Det är inget den behöver se. Men eftersom den inte bryr sej så gör hon annat för att säga hallå här är jag!!
Nej den o uppmärksamheten som hästen ger ha inget med att den är blind att göra..
Men rider du dina hästar så som Herr parellie gör i filmen som jag la upp klarar du det med din häst? Det jag vill säga är att de som Linda gör är ett steg i rätt riktning om man vill ex rida sin häst utan sadel och träns.. Frörst måste den ge dej uppmärksamheten..
Har aldrig sett en häst som bryr sej så lite!! Aldrig, helt otroligt trög, hon ger den 100 gånger chansen att välja rätt väg men han bara skiter i henne totalt och vill inte välja rätt. Klart han vet vad han gör. Hästar är inte dumma. De är smarta..
Eh
Vad har Dina hastar o hur duktig du ar med det hela att gora?
Jag ar valdigt oppensinnig, faktiskt. Tro't eller ej
Men sager fortfarande att du ska tejpa for ditt oga och garna ha nagon skrikandes och gormandes och givandes dig orfilar till hgoer o vanster o se hur garna DU vill ha en kommunikation med den manniskan.
Fru Linda Parelli ska vara valdigt tacksam for att det dar inte var nagon av vara hastar. For de -hade- gatt rakt over henne, om de nu inte vant arslet till och slagit ist.
Man far anpassa sig.
En halvblind hast jobbar man inte pa det dar viset - du sager det sjalv.. du har varit runt halvblinda hastar.. men aldrig tranat dom sa har. Alltsa kan du inte referera till "repvifteriet" och darfor inte heller utesluta/bedomma - trial and error.
En halvblind hast som ar i balans med en hanterare den litar pa har inga bekymmer. Jag klipper inte till min make for att han petar pa min blinda sida.
Men en framling som gor det kan mkt val aka pa en lus.
En halvblidn hast i av hasten "kontrollerad" miljo ar inga bekymmer.
En halvblind hast mitt i commotion, men nagon som inte later honom scanna varlden utan att lusa till honom = problem.
Jag kan ocksa springa i skogen, fastan jag ar halvblind. Jag kan hoppa o rida volter, jag kan spela fotboll och innebandy. Heck jag kan till och med hjula.
Men det betyder Fortfarande inte att jag SER dig om du vevar som en idiot pa min blinda sida. Hur mkt du an orfilar mig.
Det enda hon kräver är en liten stunds uppmärksamhet.. Varför ska det vara så svårt? Det är ju hästen som bara inte ger henne den lilla stund hon kräver. Hur ska du kunna jobba med en häst som skiter helt i dej?
Det är väll därför ägaren är där...
Linda säger även att ägaren inte har några som helst problem med sin häst efter det.. Skulle hon ljuga så hade det kommit fram..
Det hon gör med repet för att pocka på uppmärkasmaheten känner hästen. Det är inget den behöver se. Men eftersom den inte bryr sej så gör hon annat för att säga hallå här är jag!!
Nej den o uppmärksamheten som hästen ger ha inget med att den är blind att göra..
Men rider du dina hästar så som Herr parellie gör i filmen som jag la upp klarar du det med din häst? Det jag vill säga är att de som Linda gör är ett steg i rätt riktning om man vill ex rida sin häst utan sadel och träns.. Frörst måste den ge dej uppmärksamheten..
Har aldrig sett en häst som bryr sej så lite!! Aldrig, helt otroligt trög, hon ger den 100 gånger chansen att välja rätt väg men han bara skiter i henne totalt och vill inte välja rätt. Klart han vet vad han gör. Hästar är inte dumma. De är smarta..