Paradise Hotel

Sv: Paradise Hotel

Kan du peka på vart jag säger att du inte får tycka vad du vill? Du får gärna tycka precis vad du vill, precis som jag har rätt att uttrycka min åsikt om det du precis så. Eller ska rätten att uttrycka dig enbart gälla dig och inte mig? :meh:

Grejen är ju att du inte är ensam, inte här inne och inte i samhället, det gör att jag känner att jag måste ifrågasätta det när det är så extremt tydligt. Om du inte vill att någon ska tycka något om det du säger är det kanske fel att skriva ut dem på ett diskussionsforum? Alternativt sätt alla som ifrågasätter dig på ignore, men jag känner att det inte är för din skull jag argumenterar utan för att jag tycker att de ungdomar som läser det här ska få lite fler infallsvinklar än tjejbashing för att snubbar är dumma i huvudet.

Nu tilldelar du mig åsikter och ord som jag aldrig sagt. Igen. Det är det som jag inte tycker är okej.
Ni får tycka precis vad ni vill om mitt tyckande men att sitta och påstå en massa saker som jag varken sagt eller tycker. Nja. Det förstår jag inte poängen med.

Fast alltså, jag köper att inte att du av en slump bara reagerar på just det som alla andra som bashar tjejer också gör, hade du skrivit något om att du inte fattade varför de andra hängde, hånglade och låg med honom hade jag inte sagt något, det är när du liksom resten av samhället bashar tjejerna som jag reagerar. Och det är ju inte specifikt mot dig som så, utan åsikten, iom att den uttrycks så frekvent just vinkad så. Kan du verkligen inte se det du med?

Nej det kan jag inte.
Kan man inte tycka att dom gör knepiga val utan att vara tjejhatare?
Kan du se att du tilldelar mig åsikter som jag inte har?

Jag skrev dessutom att jag vill att han ska åka ut.

Att jag skrev "vad är det för fel på tjejerna" är mer för att jag vill tro att tjejer överlag har större respekt för sig själva för att inte hålla på med någon som han, att jag vill tro att tjejer ska säja: nej vettu vad ditt kräk försvinn. (Samt för att det är just tjejerna som ska skicka ut honom och så länge dom håller på och nojsar med honom så lär dom ju inte skicka ut honom)
Medans jag inte reagerar över att killarna hänger med honom är att jag har lägre tankar om dom från början. Så egentligen ska ni nog hacka på att jag bashar killar.

Sen har jag även sagt att alla har olika preferenser och finns det folk som tänder på kräk och mår bra av det så får dom väl göra det bäst dom vill men jag tycker dom är konstiga ändå.

Nej jag förstår verkligen inte varför det blev sånt pådrag av ett uttalande och ni har ingen aning om hur jag tänker så vad ni tror kan ni väl sluta basunera ut som sanningar.

Senast ändrad:

Det är ju inte det som är grejen, grejen är ju att du ställer ett krav på kvinnor som är högre än det på män.

Nej, jag tycker inte det, om du skriver en sak och jag argumenterar mot det, hur ger jag dig då åsikter du inte har? Om du inte hade olika standarder för kvinnor vs män hade du ju inte skrivit det du gjorde?

Det är ju just det jag reagerar på, att du ställer högre krav på kvinnor än män. Dvs att tjejer bashas för att de gör samma sak som snubbarna (dvs inte reagerar på hans sunkiga sätt). Det gör att kvinnorna ges ett betydligt mindre handlingsutrymme innan de bashas, medan snubbarna kan göra som de vill utan att de får kritik.

Jag förstod att det inte skulle vara bra det heller.

Jo du ger mig åsikter som jag inte har när du skriver tex
"Men det är ju fortfarande jäkligt skumt att tjejerna blameas för att de ligger/hånglar med en rövhatt, för det är ett STÄLLNINGSTAGANDE de gör. Men det är inte lika illa att VARA en rövhatt eller att HÄNGA med en rövhatt?"
Vart kommer skulden in i det hela?
Jag har aldrig sagt att någon tjej är värre än Jeppe.

Dessutom så är det fortfarande tjejjerna som ska knuffa ut honom så därför bör dom sluta nojsa med honom.

Ja jag kan nog tyvärr tycka att det är lite värre att hångla med eller ligga med någon som han, för att jag tycker han är så fruktansvärt ful, än att bara hänga med honom.

Jag kan förstå din agenda liksom men Om man ska vara PK in i absurdum så ska man nog inte titta på Paradise överhuvudtaget. :p

Jag tycker att det är skillnad på att titta på det (jag stör mig på en hel del saker men tycker att underhållningen överstiger) och att sitta och ha olika måttstockar för kvinnorna respektive männen och sitta och basunera ut det. Och jag tycker inte att det faktum att jag kollar på det gör att jag inte ska reagera när någon skriver som du mfl gjorde.

Som jag skrev, du ger kvinnorna ett mindre handlingsutrymme som är ok än du ger männen, och dömer sedan ut de som överskrider sitt handlingsutrymme, vilket då givetvis blir kvinnorna.

Jag tycker att det är en stor skillnad i att umgås med någon och att ligga med någon, nämligen detta, om du läste mitt svar till drama ovan:

Ja alltså, när man är polare med någon blir dens sunkiga värderingar med påtagliga än om man bara ligger eller hånglar! DET är skillnaden.

Det är ju att när du umgås med något så blir ju värderingar mer tydliga än om du bara hånglar eller ligger. Iaf jag brukar i de senare tillfällena vara mer fokuserad på andra saker, när man umgås blir ju personligheten tydlig på ett annat sätt än när man bara ligger.

Jag tycker att du överdriver något enormt och vrider på allt jag skriver.
Jag förstår som sagt din agenda men nu tänker jag inte vara slagpåse nå mer så nu går jag och basunerar ut mina förfärliga åsikter nån annanstans.

:)

Jag kan visst inte riktigt låta bli men jag ville bara tillägga att om programmet hade handlat enbart om homosexuella killar så hade jag tyckt att det var något fel på dom killar som ville hångla med hans fula tryne. :yuck:

Fast alltså, agenda? Jag reagerade på några väldigt otrevliga inlägg.

Och btw så hånglade väl Tobbe med honom också?

Delvis knapp

Att inte umgås med en specifik person i PH är nog väldigt svårt, det finns inte så många att välja på, platsen är inte så stor osv osv. Alla umgås med Jeppe, killar som tjejer, och även om han är en vidrig människa som jag aldrig skulle vilja vara med irl, så tycker jag inte att det är fel att umgås med honom i PH, för där är det inget aktivt val. Att däremot ligga/hångla med honom är ett aktivt val och det är där det blir fel, oavsett kön. Tobias gör mig mest förundrad eftersom att han såg hela daten med Aina.

Att Jeppe är den som är värst av alla, trodde jag var självklart....

Angående bigrejen: du stör dig alltså på tobias som hånglade med honom då?

Det har jag faktiskt inte ens sett. Men hade jag sett det, så ja absolut. (Kan bara minnas Tobias hånglat med Niklas?)

Och angående det här med att tjejerna får skulden, det är inte så jag menar. Jag menar att Jeppe är en sjukt vidrig människa. Alltså att felet ligger hos honom, men sen kan jag inte för mitt liv förstå hur man kan vilja ligga med honom även om man bara är kåt, just för att HAN är en hemsk människa (eller iaf framställs så) och jag förstår inte hur man inte kan se det.

Och nej, jag förstår inte hur man kan vara vän med honom heller, faktiskt.

Delvis knapp

Att inte umgås med en specifik person i PH är nog väldigt svårt, det finns inte så många att välja på, platsen är inte så stor osv osv. Alla umgås med Jeppe, killar som tjejer, och även om han är en vidrig människa som jag aldrig skulle vilja vara med irl, så tycker jag inte att det är fel att umgås med honom i PH, för där är det inget aktivt val. Att däremot ligga/hångla med honom är ett aktivt val och det är där det blir fel, oavsett kön. Tobias gör mig mest förundrad eftersom att han såg hela daten med Aina.

Att Jeppe är den som är värst av alla, trodde jag var självklart....

Jag håller typ med dig.
Att hångla eller ligga med Jeppe är ett aktivt val, vilket såklart gäller både tjejer och killar (som t ex Tobias då). Men som Mammas m fl. påpekar så är det ju också ett aktivt val att bli kompis med honom och dela värderingar.
Jag tror inte alls att samtliga som umgås med honom i PH (även här tjejer som killar) skulle göra det i verkliga livet, men väl där inne så är det nog svårt att helt utesluta en person. Det finns säkert vissa som umgås mer eller mindre med honom, vilket är svårt att se när det är så pass klippt.

Att skuldbelägga de som faktiskt hånglar/ligger/etc. med Jeppe tycker jag är en annan femma och helt fel. Om man dock väljer att göra det så är det ju tyvärr självklart att tjejer i största mån skuldbeläggs - snubben är ju hetero.

Jag skuldbelägger ingen. Folk får ligga med precis vem dem vill. Men, jag förstår inte varför någon skulle vilja ligga med honom.

Och precis som du säger vet man inte hur mycket varje person umgås med Jeppe, därför kan man inte heller peka ut personer som gör "fel" i att umgås jättemycket med honom. Hade vi vetat att t.ex. Samir var bästis med Jeppe hade reaktionerna (förhoppningsvis!) varit samma. Men det vet vi inte. Däremot kan man rimligtvis anta att tjejerna som ligger med honom också umgås med honom och därmed accepterar hans värderingar och sätt att vara på.

Som någon skrev kan man i det vanliga livet ligga med ett riktigt svin utan problem, men då brukar man inte heller vara 24/7 med den människan. Det är där det blir oförståeligt för mig.

Jag köper inte alls din förklaring. Har alltid funnits folk som inte blir omtyckta i Paradise Hotel, inget märkligt alls. Dessutom - bara för att man "måste" (vilket man inte måste) umgås med nån behöver man ju inte gilla människan. Går ju utmärkt att avsky nån och tycka att den är ett jävla kräk. Uppenbart tycker ju ingen av snubbarna det.

Tobias gör mig mest förundrad eftersom att han såg hela daten med Aina.
Så där blir du mest förundrad, ingenting annat? Han gör ju ett superaktivt val menar jag, genom att hångla med honom.

Delvis KL

Förlåt hörrni men jag tycker att ni kommer med så solklara undanflykter. Som vanligt så tycker folk att en tjej gör nåt form av statement när hon ligger med någon, allt bedöms; varför ligger hon med honom, vem har hon legat med innan, hur låg hon med honom, när låg hon med honom. Men när en kille ligger med nån så duger förklaringen att han var kåt.

Senast ändrad av en moderator:

Förlåt hörrni men jag tycker att ni kommer med så solklara undanflykter. Som vanligt så tycker folk att en tjej nåt form av statement när hon ligger med någon, allt bedöms; varför ligger hon med honom, vem har hon legat med innan, hur låg hon med honom, när låg hon med honom. Men när en kille ligger med nån så duger förklaringen att han var kåt.

Men PRECIS! En tjej kan ju inte vara kåt, (om hon ligger med någon är hon schysst och släpper till, för tjejer vill ju inte ligga egentligen, något de gör bara för att ställa upp), alltså är det helt ok att ha ashöga standarder för brudar medans killars val bara axelrycks bort.

Och en grej till, om Jeppe släppt till när Tobbe ville ligga är det inte en jäkla suck att tongångarna mot Tobbe låtit som de gjort mot AK och Paow!

+ niphredil

Ja, Tobias gör mig mest förundrad. Mer förundrad än vad Paow och AK gör mig. Vad är problemet här?

Självklart blir tjejer kåta, har aldrig hävdat något annat. Men precis som jag skrev så genom att ligga med Jeppe accepterar de hans nedvärderande av kvinnor, i den här situationen får jag väl lägga till. I det vanliga livet är det, enligt mig, inte alls ett ställningstagande att ligga med ett svin. Ett ligg är ett ligg liksom.

Ang. vännerna. You got me. Har inte sett så många säsonger av Paradise Hotel (1 annan :o) men tycker fortfarande att de aktiva valen av vänskaper inte är lika tydliga. Och vi vet inte alls om någon av killarna tycker att han är ett kräk. Eller om de ens har sett vad han gjorde. Syftar på daten då.

Självklart blir tjejer kåta, har aldrig hävdat något annat. Men precis som jag skrev så genom att ligga med Jeppe accepterar de hans nedvärderande av kvinnor, i den här situationen får jag väl lägga till. I det vanliga livet är det, enligt mig, inte alls ett ställningstagande att ligga med ett svin. Ett ligg är ett ligg liksom.

Fast vad är skillnaden på att ligga i PH och ligga "civilt"? Ett ligger är ju som du säger ett ligg så varför måste det betyda en massa saker? Bara för att jag skulle ligga med en moderat betyder det inte att jag per automatik håller med om allt moderaten säger... Oavsett om det är i tv eller inte.

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 711
Senast: Fiorano
·
Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
2
Svar
25
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Kläder & Bli fin Jag skulle vilja ha en baddräkt. Skulle gärna beställa (jobbigt att leta i affärer) men tycker också det är jobbigt att skicka tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
1 328
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 919
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar