Pappan kan skada barnet

Sv: Pappan kan skada barnet

kl

Tänkte skratta ihjäl mig åt detta:

Så personer med synskador får absolut inte skaffa barn heller. Trist.:D

Vilken kärring! Att sedan kläcka ur sig att "Du har säkert mycket kvinnliga hjärnegenskaper i dig." var nog höjden.:grin:

Män är ju helt inkompetenta när det gäller saker som kräver ansvar, uppmärksamhet och finlir.

Det är därför män är sämre stridspiloter, neurokirurger och chefer....

Eller hur var det nu?!

I fikarummet på jobbet pratade killarna om det bra med att få ett andra barn, nämligen att man äntligen fick bli nummer ett för det första barnet. Jag påpekade att min dotter redan var en pappagris, varpå de säger "det betyder att du måste vara en usel mamma" :eek:

Så det är väl så då :D

Jamen det hade man ju kunnat lista ut genom att titta på ditt mattebetyg, fattar du väl - dina modersinstinkter är förmodligen helt fördärvade av testosteron. ;)

(för övrigt har jag en gång varit med om att få en dos testosteron - tyvärr blev effekten inte alls plötsligt mattesnille, utan helt sonika att jag blev ovanligt sugen på att pippa några dagar. Det är förmodligen fel på mig.:D)

Hmmmm, fick du testosteron av pojkvännen då...? Insmugglat i kaffet?
Du hade väl inte hand om barnet då hoppas jag :eek: . Då kanske du varit lika dålig mamma som jag!!

Min dotter har lekt med dockorna på morgonen. Tur det, då kanske det blir en riktig kvinna av henne. Tyvärr byggde hon också ett legoflygplan, men då fick hon förstås skäll. Har även plockat bort alla böcker med siffror i. Jag vill ju inte att hon ska bli en dålig mamma som skadar sina barn, som jag!!

Senast ändrad:

Män är ju helt inkompetenta när det gäller saker som kräver ansvar, uppmärksamhet och finlir.

Det är därför män är sämre stridspiloter, neurokirurger och chefer....

Eller hur var det nu?!

Ju mer jag tänker på det, så vad ska vi med de där männen till egentligen? De är ju bara människor med en skadad kromosom...? Uppenbarligen saknar de vitala mänskliga egenskaper.

kl

"Män förstår inte hur sköra barn är. De rycker axlar ur led. De låter barnens huvud hänga och slänga så att de får skador på blodkärlen i hjärnan".
:eek:

Helt sjukt, vilket "medeltidstänk".
Jag tror då min sambo kommer bli en mjukare förälder än jag själv :o

kl

"Män förstår inte hur sköra barn är. De rycker axlar ur led. De låter barnens huvud hänga och slänga så att de får skador på blodkärlen i hjärnan".
:eek:

Att missa stöd för huvud och nacke har jag även sett bland mammor.
Sedan är det väl så att om man inte får informationen om stödets betydelse så är det nog en blunder alla kan göra.

Jag har en bekant som är rätt klumpig i allt hon gör. Hon råkade tappa sin unge (hen var fastspänd i babyskyddet) som rullade in under bilen som stod parkerad i backe. Fredagsrusning i city och förbipasserade reagerade givetvis, min bekant höll på att skämmas ihjäl men det gick ju bra. Undrar om detta beror på att hon har för höga testosteronnivåer? Annars ger hon ett rätt östrogent intryck.
Svårt bedömning det där :p

Min dotter har lekt med dockorna på morgonen. Tur det, då kanske det blir en riktig kvinna av henne. Tyvärr byggde hon också ett legoflygplan, men då fick hon förstås skäll. Har även plockat bort alla böcker med siffror i. Jag vill ju inte att hon ska bli en dålig mamma som skadar sina barn, som jag!!

Skönt att höra att du tagit dina första steg mot ett sundare moderskap! Jag föreslår också att du för säkerhets skull försöker minska tiden som din man spenderar ensam med dottern, vem vet om inte testosteron säkert smittar vid hudkontakt också!:eek: Förutom då den uppenbara risken att han vrider armarna ur led på dottern av ren oförsiktighet - vi delade lika på föräldraledigheten, så du kan ju tänka dig hur mycket problem vi har haft med sånt. Klippkort på akuten! :mad:

;)

Att missa stöd för huvud och nacke har jag även sett bland mammor.
Sedan är det väl så att om man inte får informationen om stödets betydelse så är det nog en blunder alla kan göra.

Jag har en bekant som är rätt klumpig i allt hon gör. Hon råkade tappa sin unge (hen var fastspänd i babyskyddet) som rullade in under bilen som stod parkerad i backe. Fredagsrusning i city och förbipasserade reagerade givetvis, min bekant höll på att skämmas ihjäl men det gick ju bra. Undrar om detta beror på att hon har för höga testosteronnivåer? Annars ger hon ett rätt östrogent intryck.
Svårt bedömning det där :p

Det enda rätta är att mäta bystomfånget, tror jag. Hon kanske är en sån där manskvinna?

Skönt att höra att du tagit dina första steg mot ett sundare moderskap! Jag föreslår också att du för säkerhets skull försöker minska tiden som din man spenderar ensam med dottern, vem vet om inte testosteron säkert smittar vid hudkontakt också!:eek: Förutom då den uppenbara risken att han vrider armarna ur led på dottern av ren oförsiktighet - vi delade lika på föräldraledigheten, så du kan ju tänka dig hur mycket problem vi har haft med sånt. Klippkort på akuten! :mad:

;)

Ja, all deras tid ihop måste varit det som orsakade det otäcka legobygget! Berättade för min man idag också att han måste sluta bära henne upp och ner i ena benet. Han förstod naturligtvis inte varför, så det bästa är om jag punktmarkerar dem (honom?) från och med nu.

Jag kånkade omkring på mitt barn i fötterna idag, har jag överskott på testostron då kanske? Visserligen har barnet passerat den magiska treårsgränsen, så det kanske är ok ändå då? Om det inte är ok, vem ska då punktmarkera mig, min manliga partner kan knappast vara lämplig till det?

Mammas: du får nog bli lesbisk, tror jag, om ditt barn ska gå säkert! Det kanske känns lite svårt, men då får du tänka på att en Riktig Kvinna alltid låter sina barns väl gå före allting annat. Pappan kanske kan komma på besök på helgerna, eller vinka genom fönstret?

Mitten: Vet du, min man är precis likadan - så sent som igår kväll fick jag påminna honom igen om att inte dunka barnets huvud i väggen som nattning. Ja se karlar! Sånt där verkar de aldrig kunna förstå, vad säger man? Can't live with them, can't live without them!:love:

Åh, men såklart, tack för ditt råd! Med tanke på att jag uppenbarligen är en manskvinna borde det inte vara så svårt? Frågan är ju hur jag hittar en kvinna som är tillräcklgit kvinnlig? Om jag är såpass manlig kanske mitt omdöme angående det inte heller går att lita på? En tråd på buke kanske kan hjälpa mig i mitt sökande efter Kvinnan i mitt liv?

Kom förresten på en sak, sonen lagade mat till oss idag på sin leksaksspis, är det redan försent då?

Mammas: du får nog bli lesbisk, tror jag, om ditt barn ska gå säkert!

App app app app!
Nänä, det funkar nog inte.
Att det finns så många homosexuella är, menar hon, bevis på att könet sitter i hjärnan och inte i just - könet. Män kan ha kvinnliga hjärnor och kvinnor manliga.
http://gt.expressen.se/nyheter/1.1543819/konet-sitter-i-din-hjarna

Enligt Annicavetenskap så har lesbiska kvinnor en manlig hjärna. Det är därför de tänder på kvinnor. Så, nä det där med att bli lesbisk är ju ingen direkt fördel för Mammas barn.

Åh, men såklart, tack för ditt råd! Med tanke på att jag uppenbarligen är en manskvinna borde det inte vara så svårt? Frågan är ju hur jag hittar en kvinna som är tillräcklgit kvinnlig? Om jag är såpass manlig kanske mitt omdöme angående det inte heller går att lita på? En tråd på buke kanske kan hjälpa mig i mitt sökande efter Kvinnan i mitt liv?

Kom förresten på en sak, sonen lagade mat till oss idag på sin leksaksspis, är det redan försent då?
Ja, tyvärr är det nog det. Men du är inte ensam. Vår son är hopplös; idag ville han ha hårspännen i håret! Rosa dessutom. Kanske har vi påverkat negativt med att inte klippa hans hår kortare. Undrar om han blir korrigerad ifall vi klipper håret? :idea:

Åh maj gad, tänk på att han kan bli homosexuell om han får ha "flickiga" saker!!

Som om det vore det värsta som kunde hända...

/ Jag hörde den kommentaren på allvar så sent som igår

Åh maj gad, tänk på att han kan bli homosexuell om han får ha "flickiga" saker!!

Det var alltså någon som SA så? På allvar? Det är ju nästan i paritet med det inlägg jag läste på familjeliv häromdagen när någon påstod att hon kände en tjej som gillade att bli påsatt av sin hund och att hon blev gravid och de såg tre valpar på ultraljudet. :eek:

Herregud vilken tur att jag inte fått barn än! Jag har små bröst och är bra på matte :eek: Dessutom byggde jag kojor och klättrade i träd som liten. Ingen bättring idag heller - jag dricker öl och tycker det är roligt att köra bil (inte samtidigt dock :D).
Tack, Annica, för att du stoppade mig i tid och besparade mina framtida barn den fruktansvärda upplevelsen att vara just mina barn. (För sambon är likadan han, så förutom ren spermadonation duger han inget till!)

Bäst att ringa soc för att se om de har någon kvinnlig kvinna som kan ta över på en gång? Det räknas säkert som akutärende så jag kanske bör ringa med en gång?

Oj, det låter allvarligt. Han är säkert homosexuell, kvinnlig hjärna och allt det där. Att det finns ett samband vet jag helt säkert, det var faktiskt flera som påstod det när sonen hade en rosa mössa ett år. Har en Blixtenmössa i år för att vara på den säkra sidan!

Det var alltså någon som SA så? På allvar? Det är ju nästan i paritet med det inlägg jag läste på familjeliv häromdagen när någon påstod att hon kände en tjej som gillade att bli påsatt av sin hund och att hon blev gravid och de såg tre valpar på ultraljudet. :eek:

:rofl::rofl:

Till allvar: Ja det var en kort diskussion om hur man behövde styra in sina barn på rätt spår och hur hen inte fattade hur man var funtad om man lät sin son gå omkring med tjejgrejer som kjol, spännen och ha längre hår, eller hur man kunde låta folk tro att dottern var en pojke ... diskussionen mynnade ut i ungefär att det var förälderns fel om barnet blev homosexuellt :crazy:

. Att det finns ett samband vet jag helt säkert, det var faktiskt flera som påstod det när sonen hade en rosa mössa ett år.
Ja, folk har väl försökt varna oss litegrann, men det är inte förrän nu jag börjar inse vad de egentligen menat. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 512
Senast: Anonymisten
·
Kultur Alltså, en fiktiv fråga från en bok jag läser. Kvinna A: lämnat en våldsam man som hotar med det ena och det andra. Förlorar hon...
Svar
17
· Visningar
830
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: malumbub
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 217
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Rintränings- och utställningstråd