Sv: Pappan kan skada barnet
Jag kan leva med att vissa verkar tycka könsrollerna är viktiga och något de vill ha kvar och lära sina barn. Eller tja, kan och kan... jo, det kan jag nog (fast det irriterar mig som f-n). Men jag kan verkligen inte leva med att vissa tror att könsrollerna är något som har med sexuell läggning att göra. Det är ju liksom två helt skilda saker. (För övrigt tänker jag mig att en man som älskar män kanske mer troligt i så fall attraheras av just "manlighet" hos sin partner. Det är ju inte direkt så att i alla gaypar finns två transor...)
Ja, för homosexualitet handlar ju förstås om att bli tagen för fel kön som barn eller få ha motsatta könets leksaker och färger..... Suck.
Till allvar: Ja det var en kort diskussion om hur man behövde styra in sina barn på rätt spår och hur hen inte fattade hur man var funtad om man lät sin son gå omkring med tjejgrejer som kjol, spännen och ha längre hår, eller hur man kunde låta folk tro att dottern var en pojke ... diskussionen mynnade ut i ungefär att det var förälderns fel om barnet blev homosexuellt
Jag kan leva med att vissa verkar tycka könsrollerna är viktiga och något de vill ha kvar och lära sina barn. Eller tja, kan och kan... jo, det kan jag nog (fast det irriterar mig som f-n). Men jag kan verkligen inte leva med att vissa tror att könsrollerna är något som har med sexuell läggning att göra. Det är ju liksom två helt skilda saker. (För övrigt tänker jag mig att en man som älskar män kanske mer troligt i så fall attraheras av just "manlighet" hos sin partner. Det är ju inte direkt så att i alla gaypar finns två transor...)