Pappan kan skada barnet

Sv: Pappan kan skada barnet

Men du förstår att de mammor som är lika värdelösa har; när de var foster/barn i sin mammas livmoder; utsatts för högre halter av testosteron på grund av att deras mammor var stressade. Då blir desa kvinnor mer som män. Till exempel så är de mer karriärinriktade. Och de tenderar också att ha mindre bröststorlek och vara bättre på matematik. Kvinnor med stora bröst är generellt inte matematiskt begåvade.

Allt baserat på Annicas egen "forskning".

:grin:

Haha, hon får gärna ge mig ett mattetest och kolla un min hylla :devil:

Mitten - väldigt matematisk och uhm... Säger man välutrustad? :D

Haha nää på min arbetsplats så är dom flesta tillbaka från mammaledigheten inom ett år :D

Jag kan förstå att man vill vara hemma med sitt barn så länge man bara kan, det hade jag också velat. Men vi förlorar en hel del pengar på att jag går hemma, dessutom har våran bäbis en pappa som också gärna vill vara hemma samt en arbetsplats som löser våra tider på ett bra sätt så att någon av oss kan vara hemma medan den andre jobbar (samma arbetsplats, jobbtider alla dygnets timmar)

Men att hävda att barnet skulle må dåligt av att mamman jobbar, eller att behöva vara med pappan tror jag inte ett dugg på.

Min mamma gick hemma med mig och mina syskon tills min yngsta bror började skolan, pappa däremot jobbade i egen verksamhet hela dagarna och även långt in på kvällen. Jag har en jättenära och bra kontakt med min mamma, och även om jag och pappa har kontakt och hörs av iaf ett par dagar i veckan så är det inte samma sak, jag står inte honom lika nära trots att vi bott ihop under större delen av mitt liv. Och han har aldrig varit en dålig pappa, han har bara varit upptagen med att jobba... Så jag skulle nog snarare säga att barnet behöver pappan lika mkt som mamman..

Min mamma gick hemma med mig och mina syskon tills min yngsta bror började skolan, pappa däremot jobbade i egen verksamhet hela dagarna och även långt in på kvällen. Jag har en jättenära och bra kontakt med min mamma, och även om jag och pappa har kontakt och hörs av iaf ett par dagar i veckan så är det inte samma sak, jag står inte honom lika nära trots att vi bott ihop under större delen av mitt liv. Och han har aldrig varit en dålig pappa, han har bara varit upptagen med att jobba... Så jag skulle nog snarare säga att barnet behöver pappan lika mkt som mamman..

Min personliga erfarenhet är ungefär densamma. Med en mamma som var hemmafru/dagmamma och en pappa som arbetat (som en galning) hela livet så är det klart att vi syskon lärde känna vår mamma bättre än pappa. Jag och pappa har också en bra vuxenkontakt, men känner inte varann lika VÄL som jag känner mamma. Och då var han nog ändå en lite ovanlig man för "sin tid" - han gjorde ändå "barnsaker" med oss när vi var små. Många män i hans generation har knappt bytt en blöja under sina barns uppväxt.

kl

Tänkte skratta ihjäl mig åt detta:
2.Män har tunnelseende:
– Kvinnan har däremot ett bredare, nästan 180 graders synfält och kan nästan se ”bakom ryggen”. Det är oerhört viktigt för att ha en bra överblick när barnet börjar krypa omkring.

Så personer med synskador får absolut inte skaffa barn heller. Trist.:D

Vilken kärring! Att sedan kläcka ur sig att "Du har säkert mycket kvinnliga hjärnegenskaper i dig." var nog höjden.:grin:

Jag tror nog att det skulle kunna vara en äkta Annica-förklaring som hon skulle nicka instämmande till. Tror du inte?

:D

Ja, den kändes klockren ända till du drog in det där om stora bröst :D

Suck.... ja. Jag har nog inga som liksom Annica påstår att pappor är DÅLIGA för barn, men nog har jag flera som liksom underförstått ändå anser att mamma är BÄST för barn.

Yes.
Jag har en teori och det är att det är vanligare bland kvinnor som inte har något annat. Ingen karriär och inget tidskrävande viktigt intresse.
De satsar då stenhårt på mammakarriären - äntligen har de hittat ett område som är DERAS, utifrån sina egna fördomar gör de sig själv oumbärliga och bäst inom området: barn.

Eller att det är underförstått så att en mamma som delar barnansvar lika med en pappa är inte riktigt riktigt normal. Något litet fel är det nog på henne ändå. :crazy: (Ja, och där HAR ju Annica en bra förklaring: vi kvinnor som gör så är inte riktigt riktiga kvinnor eftersom vi har en högre testosteronhalt. Och kanske också mindre bröst och bättre matematisk förmåga. På mig stämmer de sista dåligt. Små bröst OCH dålig matematisk begåvning - är jag kanske ingetdera eller både-och? )

Charmigt :D

Fast jag tänker i rättvisans namn inte skrota hennes idé om att det kanske finns ett beteendemönster hos kvinnor och män beroende på könshormonernas nivåer.

"Du har säkert mycket kvinnliga hjärnegenskaper i dig." var nog höjden.:grin:

Det är nog så att män som har en lugn och ostressad mamma under graviditeten utsätts för en överdos av östrogen. Vilket gör dem till mer kvinnolika som personer. Dessa män är alltså inte lika farliga som vanliga (normala) män - deras hjärna har utvecklat kvinnliga egenskaper och förmågor utöver det vanliga för just män.

När man ska välja partner så är det därför viktigt att först konstatera vilken typ man själv är; en Kvinno-kvinna eller en Mans-kvinna. Och motsatt; en Mans-man eller en Kvinno-man. Kanske kan Annica via någon slags hjärnscanning konstatera vilken sort man är? I princip kan man alltså nästan säga att vi inte bara har två kön utan fyra kön.

Den som är Kvinno-kvinna kan utan problem reproducera sig med en Mans-man. Och en Mans-kvinna med en Kvinno-Man. Däremot uppstår problem i föräldraskapet om en Mans-kvinna skaffar barn med en Mans-man - då blir båda föräldrar okänsliga för små barns behov och riskerar skada sitt barn när de tar för hårt i det. Kanske finns det då någon Kvinno-kvinna i den äldre generationen som kan ta hand om det lilla barnet tills det blivit 3-4 år och föräldrarna kan fungera som vårdnadshavare. :idea:

Björk aka "Annica D" ;)

Haha, hon får gärna ge mig ett mattetest och kolla un min hylla :devil:

Mitten - väldigt matematisk och uhm... Säger man välutrustad? :D

Märkligt! Är du säker på att dina bröst är äkta och tar du verkligen hand om ditt barn på bästa sätt? Hur var det nu, du skulle väl satsa på karriären? ;)

Ja, den kändes klockren ända till du drog in det där om stora bröst :D
Det är ju hon som berättat det.

"Till sist, en kanske lite udda fråga, men när jag låg i Lund noterade jag att tjejerna som läste matematik som regel var mer plattbröstade än de som studerade t ex moderna språk. Var det en ren tillfällighet?”

Maria Abrahamsson,

ledarskribent i Svenska Dagbladet, sommarsamtalar med Annica Dahlström, professor i histologi och neurobiologi.

Män och kvinnor beter sig olika på grund av gener och hormoner och bansystem och kretsar i hjärnan, säger Dahlström. Det är ingen slump att tjejer som pluggar matte har mindre bröst, eftersom ”matematisk begåvning hör ihop med viss testosteronpåverkan under graviditeten”.

Så i princip "smittar" testosteron. Om vi inte passar oss finns det snart inga kvinno-kvinnor kvar, vilket i sin tur resulterar i ännu mindre östrogennivåer.

Oh fuck:D

Det är nog så att män som har en lugn och ostressad mamma under graviditeten utsätts för en överdos av östrogen. Vilket gör dem till mer kvinnolika som personer. Dessa män är alltså inte lika farliga som vanliga (normala) män - deras hjärna har utvecklat kvinnliga egenskaper och förmågor utöver det vanliga för just män.

När man ska välja partner så är det därför viktigt att först konstatera vilken typ man själv är; en Kvinno-kvinna eller en Mans-kvinna. Och motsatt; en Mans-man eller en Kvinno-man. Kanske kan Annica via någon slags hjärnscanning konstatera vilken sort man är? I princip kan man alltså nästan säga att vi inte bara har två kön utan fyra kön.

Den som är Kvinno-kvinna kan utan problem reproducera sig med en Mans-man. Och en Mans-kvinna med en Kvinno-Man. Däremot uppstår problem i föräldraskapet om en Mans-kvinna skaffar barn med en Mans-man - då blir båda föräldrar okänsliga för små barns behov och riskerar skada sitt barn när de tar för hårt i det. Kanske finns det då någon Kvinno-kvinna i den äldre generationen som kan ta hand om det lilla barnet tills det blivit 3-4 år och föräldrarna kan fungera som vårdnadshavare. :idea:

Björk aka "Annica D" ;)

:D:D:D
Är detta fredags-Björk?!

Min pappa var pappaledig ( tidigt 80-tal ) och jag har alltid haft en väldigt fin och tät kontakt med min pappa ( och mamma skall tilläggas, men jag har alltid varit en pappaunge ). Jag tror absolut det har att göra med att han var så pass aktiv förälder och föräldraledig.

Men det är ju klart, alla biter faller på plats. Jag är ju lite skadad liksom :D

Nä, nu får jag nog sluta..... :D

Nej! Du har ju bara börjat!
Mitt vardagsliv består av så mycket humorsbefriad seriositet och allvar, detta är precis vad jag behöver - do it for me :D

Nu har jag börjat fundera över var Annica drar gränsen mellan stora och små bröst?
C-kupa, huvud för matte, aldrig haft något seriöst barnsug, har en passionerad relation med mitt arbete - vad är jag? Hjärnskadad?

Du som är vår aka AD kan kanske svara :D

Märkligt! Är du säker på att dina bröst är äkta och tar du verkligen hand om ditt barn på bästa sätt? Hur var det nu, du skulle väl satsa på karriären? ;)

Försökte febrilt pilla bort tuttarna, men nä de sitter där de sitter. Lite rödare nu än innan av allt kraffsande bara. Men de sitter helt klart hårt

I fikarummet på jobbet pratade killarna om det bra med att få ett andra barn, nämligen att man äntligen fick bli nummer ett för det första barnet. Jag påpekade att min dotter redan var en pappagris, varpå de säger "det betyder att du måste vara en usel mamma" :eek:

Så det är väl så då :D

vad är jag? Hjärnskadad?

Du som är vår aka AD kan kanske svara :D

Det låter mest som att du måste vara en Mans-kvinna. Den där C-kupan är nog en av naturens nycker bara. För inom övriga områden är du ju en typisk mans-kvinna. En Kvinno-Kvinna känner redan i småbarnsåren ett enormt sug efter mödraskapet. Det ser vi ju om vi bara tittar på små flickor och deras lekar med dockor. Omvårdande, generöst och kärleksfullt leker den lilla flickan med sin docka. Var du kanske en sådan som kastade din docka i väggen istället?

Det ser vi ju om vi bara tittar på små flickor och deras lekar med dockor. Omvårdande, generöst och kärleksfullt leker den lilla flickan med sin docka. Var du kanske en sådan som kastade din docka i väggen istället?

Åh herregud vilka flashbacks som kom över mig nu - jag måste nog bikta mig :eek:

Jag lekte aldrig mamma/pappa/barn-leken.
Jag petade aldrig på min leksaksspis.
Istället valde jag att leka affär och krävde riktiga pengar som jag sedan stoppade i min sparbössa från sparbanken.
Jag lekte både med barbie, bilbana, radiostyrd bil/båt, klättrade ofta i träd och älskade att flyga drake.
Jag fick ett sminkhuvud av mamma (om någon vet vad det är) i julklapp. När sommaren kom fick sminkhuvudet, som då fått håret avklippt efter dåligt färgexperiment, följa med till sommarstugan. Huvudet placerades på en sten och sedan invigde jag mitt nya luftgevär (självklart en mkt uppskattad leksak av en 10-åring) :D
Jag misstänker att det finns många varningstecken i min bikt :D

Åh, då är jag inte ensam! Jag valde de fulaste namnen jag visste åt mina dockor, lekte nog aldrig med dem. Vi lekte rymdskepp i skogen med grannpojken istället. (Jag var rymdhäst, såklart)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 512
Senast: Anonymisten
·
Kultur Alltså, en fiktiv fråga från en bok jag läser. Kvinna A: lämnat en våldsam man som hotar med det ena och det andra. Förlorar hon...
Svar
17
· Visningar
830
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: malumbub
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 217
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar