Papillon??

Ferrari

Trådstartare
Jag har fastnat för just denna ras och vill veta lite mer i fråga... :confused:

Hur mycket kostar en sån här hund i mat per månad?? (ca) :cool:

Är dessa relativt lättskötta?? :angel:

Kan man ha dessa hundar i lägenhet?? :crazy:

Jag vill gärna få lite övrig fakta men detta var bara lite exempel... tex om man kanske kan ha med sig sin papillon på en ridtur?? :smirk:

Kramar :love:

Jag har fastnat för just denna ras och vill veta lite mer i fråga...

Hur mycket kostar en sån här hund i mat per månad?? (ca)

Inte speciellt mycket, en 2 kg's säck räcker i evigheter.

Är dessa relativt lättskötta??
Det beror på vad man menar med lättskötta. De fäller ju mycket och så, har otroligt mycket energi.

Kan man ha dessa hundar i lägenhet??

Kan man säkert, men de är otroligt pigga och har hur mycket energi som helst. våran lilla valp kan springa det fortaste han kan i 10 minuter ungefär (av egen vilja)

Jag vill gärna få lite övrig fakta men detta var bara lite exempel... tex om man kanske kan ha med sig sin papillon på en ridtur??

Det tror jag att man kan, de är otroligt smarta och lättlärda, orkar hur mycket som helst, har otroligt med energi. Det handlar väl bara om att det inte ska bli farligt för hunden.

För övrigt anser jag detta vara en otroligt trevlig hund, de flesta jag mött har varit otroligt sociala och framåt, smarta, lättlärda.

Hoppas du iaf fick lite hjälp :confused:
:bump: :bump:

Hur mycket kostar en sån här hund i mat per månad?? (ca)
min ena tik äter 1 dl/ dag och den andra knappt 2dl/dag...så en liten säck kvalitetsfoder räcker himla länge :smirk:

Är dessa relativt lättskötta??
beror på vad du menar med lättskötta. dom kräver pälsvård och aktivering...

Kan man ha dessa hundar i lägenhet??
varför skulle du inte kunna ha den i lägenhet :confused: så länge du aktiverar den så pass mycket som den behöver så tar den ingen skada av att bo i lägenhet

Jag vill gärna få lite övrig fakta men detta var bara lite exempel... tex om man kanske kan ha med sig sin papillon på en ridtur??
du kan lätt ta med dej den på en ridtur. dom är pigga och snabba. tycker om det mesta som har med fart och fläkt att göra...en stor hund i liten förpackning :smirk:

Har erfarenhet av både papillon och phalene.Och de hundar jag träffat på har varit smarta.
Phhannen är bossen i hushållet, han styr sin matte med järntass.
Vår papillontik hängde med överallt.Dock hade jag inte med henne på ridturerna men det berodde på att jag hade en svårriden häst som gärna stack med mig.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 785
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 561
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 493
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA