Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Pannband

OK! :bump: VARNING FÖR BILDBOMB!

1. Svart m mässinglänk. Fått i present.
2. Galopptränset :D
3. Svart med mässingnitar. Fått.
DSC09578.jpg

1. Svart m dubbla strassrader. REA 199,- hos Charlies häst och hund i Jkpg.
2. "Ljusbrun" med dekorationer i mitten. Fick med detta när jag köpte ett annat träns så vet inget om det.
3. Svart m vit rand i mitten. Är faktiskt helt i plast, tillverkare Hampa.
4. Brunt m silvernitar. Engelskt läder, köpt på Hööks för flera år sen.
DSC09577.jpg

1. Rödbrunt Knight's (ej så rött som det är på bilden)
2. Svart m strass. Typ 40,- från Gekås.
3. Rundsytt i engelskt läder, från ett träns.
4. Svart/blått nylon - Libbys - från ett träns.
pannband.jpg

forts. i nästa...

Chetak, brunt m ljusbrun fodring.
DSC03242.jpg

Brunt m mässingnitar, köpt begagnat.
DSC09576.jpg

Rödbrunt m vitfodring, tillhör tränset som det sitter på. Vet ej märke (det är inpräntat i lädret en symbol föreställande ryttare o häst), men köpt hos Briggerts i Jkpg. Kommer ej ihåg vad jag betalade, men det var inte billigt. Engelskt läder.
DSC09575.jpg

Rödbrunt m mässingnitar. Fått i present.
DSC09583.jpg

Fodrat svart pannband. Träns som jag fick med min första ponny.
DSC09582.jpg

Helt vanligt svart pannband i engelskt läder. GAMMALT!
DSC09581.jpg

CH svart, fodrat m mässingnitar
DSC09579.jpg

Svart m grönt foder - GAMMALT! Köpte hela tränset för en smärre evighet sen. Nosgrimman och pannbandet är det enda som fortfarande lever :D
DSC09584.jpg

forts. i nästa...

Travpannband - GAMMALT!
DSC09585.jpg

Stübben, från ett Diana träns.
DSC09586.jpg

Fodrat brunt från ett träns jag köpte från Hööks för ett par år sedan (fanns ej i katalogen, bara butik). Engelskt läder.
DSC09587.jpg

Förmässigad länk m glassten. Fått i present.
DSC09588.jpg

Silver m vinröd sten. Köpt på Börjes för... 90,- tror jag
DSC09589.jpg

Rider's Company, från ett träns.
DSC09590.jpg

Kieffer (Silverline), från ett träns.
DSC09591.jpg

forts. i nästa...

Sjöhagen Horsewear, från ett träns.
DSC09592.jpg

Svart m tjocka silvernitar. GAMMALT kvalitetspannband.
DSC09596.jpg

Mkt detaljer på detta från ett Equitel träns.
DSC09598.jpg

Förutom dessa har jag även ett till rundsytt (CH), ett brunt fodrat m mässingnitar (CH), ett brunt m vitt foder (eng. läder) samt ev. några till jag glömt :rofl: Men alltså MINST 32 pannband har jag :D

Senast ändrad av en moderator:

å med de här inläggen så totaldödade hopp_o_galopp hela tråden :angel:

ge mig ditt ljusbruna träns på bild 2 :love:

KL

Är det ingen som har något snyggt V-pannband som inte är helt blingbling belamrat? Jag letar som en tok efter ett V med 1 eller max tre stenar...

KL

Är det ingen som har något snyggt V-pannband som inte är helt blingbling belamrat? Jag letar som en tok efter ett V med 1 eller max tre stenar...

Jo, jag har sett att det är någon här på Buke som har det. Men det är nog på "hoppsidan" så den personen kanske inte ens ser detta? Men det var nog svensktillverkade pannband om jag inte minns fel.

Ja jag tror att jag också har sett det någonstans... Jag har för mig att det inte fanns någon hemsida, utan att man fick ringa dit typ... Jag gjorde inte det då och ångrar mig som f-n nu...

Tror jag hade ett likadant som ditt grönfodrade, fast jag hade rödfodrat. Med aachengrimma och från Hööks eller något sånt? Verkligen hur länge sen som helst.. Eller början på -90 talet i alla fall. :D

Tror jag hade ett likadant som ditt grönfodrade, fast jag hade rödfodrat. Med aachengrimma och från Hööks eller något sånt? Verkligen hur länge sen som helst.. Eller början på -90 talet i alla fall. :D

Nej, detta var inget hööksträns.
Det var till och med INNAN Hööks började sälja mörkgrön- och vinrödfodrade träns. :D

KL

Ni behöver inte visa vanliga tråkiga läderpannband som finns på alla träns.... :p
Det är ju liksom inte så intressant eller hur? ;)

Kom på att jag har ett till snyggt, helflätat runt i läder.

Jamen jag FRÅGADE ju om jag skulle visa alla, eller bara vissa... Och fick till svar alla så... ;) :p

(Och ja, jag såg att du skrev KL)

Det hade jag med till min vita welshponny! Det var superfint! Och så röda lindor och röd vojlock.

Ahh, gamla minnen :D

Det låter ju i alla fall fint. Vi hade det på ponnyn som (på den tiden) var gulbrun i pälsen. :eek:

Mitt OS-pannband som jag köpte hos Skara hästsport på Falsterbo för 369:- (nedsatt från 529:-) :love:
Pannbandet.jpg

Pannbandet igen
Tycker det passar perfekt till min ponnys fuxfärg + att det blingar lite sådär lagom diskret ;)

Rundsytt pannband som hör till tränset på bilden (Treadstone)

Pannband från Capone, 99:-, som numera bara används på hackamoret vid uteritt

Såg ett snyggt pannband från GG på en tävling i helgen. Skulle tippa på att det är lite äldre, men det var en ganska tunn kedja eller liknande i guld (mässing) och kan även ha varit lite silver i det. Ganska diskret var det, men ändå snyggt. Hängde sådär snyggt också :d Nån som vet vilket jag menar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Finns det pannband i x-full? Eller märken som är rymliga?
Svar
7
· Visningar
602
Utrustning Hej! Jag behöver ett pannband med knäppen som man kan fästa en löstagbar käkrem i, frågan är bara vilka som är bäst?! Flera märken...
Svar
3
· Visningar
379
Senast: Elendil
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar