Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Pannband

Jättesnyggt. Vad anvädner du för pannband att pyssla med? Skrär du bort läder i mitter för pärlorna? Har pärlor i massor hemma - kanske ett pannband är vad hästen vill ha? Jag har redan broderat pärlor runt en hopp-huva till henne (ja, dottern hoppar henne...).

Jag tog det här pannbandet från Hansbo och bände bort den vita plastgrejen i mitten.
hedwig1_080308.JPG

Det blev ett perfekt utrymme att trycka ner pärlorna och strasssondellerna i.:D Men jag har trätt upp dem på en tråd först och ska sedan limma med superlim tänkte jag. Ropade in två pannband på tradera igår som såg ut att kunna omvandlas till något fint.:)

Jag tror på ljusrosa pärlor och vita strassrondeller:love: Blir ju hur gulligt som helst! Hm...man borde göra ett svängt...:idea:

Vad fint! Önskar att jag hade tålamod att pyssla med sånt där.. Av någon anledning går det alltid så illa varje gång jag ska försöka mig på att vara händig.. Jag har nog lite för bråttom tyvärr :p

kl*

måste bara fråga om någon vet nåt pannband man kan "gröpa" ur mitten i som inte är för dyrt? alltså inte mer än 100 kr ungefär.
har inga med hål i o vågar mig inte på att skära ut, det skulle nog inte bli bra.

Fast i mitt fall skulle det nog sluta med nervsammanbrott ;) Tålamodet är det bästa modet.. Jo jo!

delvis kl
man kan köpa helt platta pannband och limma på flatback-kristaller. betydligt enklare och snabbare!

*kl*
Nu har jag raderat ett antal inlägg. De som skrivit dessa förstår säkert varför tråden stängs.

/B_A_L, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Finns det pannband i x-full? Eller märken som är rymliga?
Svar
7
· Visningar
602
Utrustning Hej! Jag behöver ett pannband med knäppen som man kan fästa en löstagbar käkrem i, frågan är bara vilka som är bäst?! Flera märken...
Svar
3
· Visningar
379
Senast: Elendil
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar