Pålitlig dagmatte

Philosophia

Trådstartare
I dagsläget så veckopendlar jag med min hund, 13 år, till annan ort. Jag börjar fundera på hur jag ska göra när hon börjar bli gammal och helt enkelt tycker att det blir för jobbigt att resa och vara hemifrån. Min tanke är att jag då kan börja dagspendla istället. Det rör sig om ca. 3 dagar/vecka. Men hur gör jag för att hitta en riktigt pålitlig person som kan tänkas ta hand om henne på dagarna?

Ni som har dagmatte, hur hittade ni er? Vad betalar ni? Hur länge är dagmatten hos hunden? Jag vill veta allt! :)
 
Sv: Pålitlig dagmatte

Jag har lite samma problem, jag skulle behöva hitta någon som vill vara hundvakt ibland, men det känns rätt hopplöst.
Du har ingen du brukar träffa på hundpromenader som du tror skulle kunna ställa upp?
Man vill ju helst inte ha någon som bor i andra änden av stan, då försvinner ju poängen lite grann...

Lustigast är de som erbjuder sig bara hux flux, människor man aldrig träffat förut och som frågar om de får vara hundvakt...

Stor chans? näpp...:D

Att fråga bland vännner och bekanta tror jag mest på, även om de inte kan, kanske de känner någon.

En bekant som var dagmatte förut fick 1500 i månaden för två vovvar. Om det är normalt eller inte vet jag inte.
 
Sv: Pålitlig dagmatte

Jo, man vill ju inte lämna bort sin hund till vem som helst. Gärna ska det ju vara någon som kan komma hem till hunden, gå ut en stund och hålla henne sällskap ett tag.

Idealet kanske vore att hitta någon trevlig och pålitlig student som kunde tänka sig att sitta hemma hos mig och plugga ett par timmar två till tre dagar per vecka. :idea:
 
Sv: Pålitlig dagmatte

Jag är dagmatte.

Är hundlös för tillfället (förutom mina egna två)

Man får nog gå på magkänslan helt enkelt om man tror dagmatten/hussen är bra eller inte.

Hade två helt underbara schnauzrar i 8 månader men flyttade och de var för långt för matten att åka och lämna. Här där jag bor nu hade jag en Cane corso hane i ca 2 månader. Men så fick mattens mamma cancer och hon flyttade hem till henne. Sen har man ju haft en del snabbvisiter med mattar och hussar som varit väldigt speciella. Med hundar som tuggat sönder saker och skvätt på mina möbler.

Hon med schnauzrarna betalade 100 kr/dag för sina två hundar. Hon med Cane corson betalade 75 kr/dag. Dom som bara va ett kort tag betalade 50 kr/dag. Jag har aldrig kräft en viss summa utan matten/hussen har fått ge förslag själv.
 
Sv: Pålitlig dagmatte

Jag har en fördom angående pensionärer och det är att de är lite för generösa med mat och godis till hundar. :D Jag tror att mitt matmoster raskt hade blivit väldigt fet.

Men en hundvan trevlig pensionär skulle kanske fungera? Jag har faktiskt väldigt trevlig en i kvarteret som jag träffar ibland när jag är ute med hunden. Hmm. Jag kanske skulle våga fråga henne.
 
Sv: Pålitlig dagmatte

Jag hade en promenadhund, dobermann, förut. Hade nyckel och gick hem dit för att ta ut honom ca en timme. Ibland blev det lite mer, ibland lite mindre. Jag var där tre gånger per vecka och fick 1000 kronor i månaden. Nu arbetar matte andra tider, så det behövs inte lika mycket, men jag åker fortfarande dit ibland. Då är det hundra kronor per gång som gäller.

Jag går i skola och det var ett jättebra sätt för mig att tjäna ihop en extra slant. Självklart tog jag med min egen hund, så det blev två flugor i en smäll!
 
Sv: Pålitlig dagmatte

Jag bor lite långt bort, men jag skulle lugnt kunna hjälpa till med vovvan om jag inte edan hade haft två :( Men det går inte med strulmaja.

Jag träffade på en granne med Labrador och hon frågade om vi inte kunde hjälpa varandra lite med hundrastning! Jag ska nog ta och ringa upp henne för ibland så slutar jag ju mitt på dagen och då skulle jag kunna hjälpa henne och så jobbade hon hemmifrån vissa dagar och kunde hjälpa mig! :) Så på det viset så har jag lyckats fixa en rastningsmatte (fast vi inte har börjat ännu ;) )
 
Sv: Pålitlig dagmatte

*kl*

Lite då-och-då-hjälp kan jag också ställa upp med ibland, men
jag åker ju också en bit till jobbet, så jag vet inte om det skulle vara bättre? Annars vore det inga problem, men jag vet inte om det vore bättre:D

Själv behöver jag hjälp när jag vill ut och svänga mina lurviga:D
 
Sv: Pålitlig dagmatte

Ja absolut! Vi kanske kan hitta på något när det börjar bli lite mysigare väder ute :p Jag ser framför mig en fikakorg ute i nån park i närheten av dig ;) Ett glas vitt vin... Ja... *he he* Å hundarna förståss...
 
Sv: Pålitlig dagmatte

I dagsläget så veckopendlar jag med min hund, 13 år, till annan ort. Jag börjar fundera på hur jag ska göra när hon börjar bli gammal och helt enkelt tycker att det blir för jobbigt att resa och vara hemifrån. Min tanke är att jag då kan börja dagspendla istället. Det rör sig om ca. 3 dagar/vecka. Men hur gör jag för att hitta en riktigt pålitlig person som kan tänkas ta hand om henne på dagarna?

Ni som har dagmatte, hur hittade ni er? Vad betalar ni? Hur länge är dagmatten hos hunden? Jag vill veta allt! :)

Jag är dagmatte åt några hundar :) Mej hittade dom genom annons. Har oftast hundarna hemma, men skulle kunna tänka mej att åka ut åxå.
 
Sv: Pålitlig dagmatte

jag tycker det är lite sött att du funderar på hur du skall göra när din hun dbörjar bligammal sedan;)

skönt med folk osm inte ser dem som pensionärer vid 7!

min gamla,12 år,är jävligar eän båd aunghundarna tillsammans o när jag reste mycket så fickhon alltdi vara med.

de brukar tycka dte är ok.
 
Sv: Pålitlig dagmatte

Vi är kanon:D

Jomenvisst, en fika och en flaska vin låter trevligt, det töar ju och är på väg åt rätt håll iaf...
 
Sv: Pålitlig dagmatte

13 år är väl ingen ålder för en hund :D .
Jag ser det som så att gammal har inget med ålder att göra. En gammal hund är för mig en hund som börjar bli trött och vill ta det lite lugnare.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 583
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 971
Senast: Guldaskig
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 670
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 102
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp