Paaaaanik!!!!!

S

Sissan

Ska ställa ut min hoffe imorrn och NU har han haft lerbad ute!!!!:eek:
Jag måste ju bada han men han kommer ju att se ut som en krulltott men fjun....:cry:
Hur ska jag göra???????

Sv: Paaaaanik!!!!!

Finns det inget balsam/antifrissigt du kan he i? Jag har en typ av olja som jag har i mitt hår, ser inte fett ut med blir inte fluffigt liksom. Ho ho ni med pälsraser! Jag brukar använda "straigtner" till min pojkväns yviga man om vi ska ut och han precis har tvättat håret.

Skölj bara av honom med vatten är mitt tips.

Hmmm.... Ja det blir väl så att jag får ställa ut i nån av de nya raserna rastahoffe, brukspudel, flurtussigbrukshund eller nåt liknande.. :cry:

Gör som GA säger, sen är du noga med att kamma då och då under tiden han torkar så pälsen inte "lägger" sig fel.
Kanske en t-shirt vore något (hade jag på min terv så den inte skulle stå rakt ut om hon blev blöt innan utställning) , men se då till så pälsen ligger rätt unden innan han lägger sig ner och slappar :)

hoppisarna har en fantastisk päls har jagupptäckt..skiten rasar av dem.dock svettas de mer än en flat tex,förmodligen för att pälsen är luftigare o håller inne luften.

jaghade väntat tills leran torkade o borstat..hade det inte stet klokt ut så hade jag tvättat o sedan slängt på ett täcke.

hoppiskrull är ett intressant fenomen..min ser helt rubbad ut o alla tror att det är en flat med bruna ben..

thina

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 712
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 369
Senast: Vovve
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
521
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka