Sv: Det här med avmaskning..
Då skulle jag inte avmaska alls.aramis skrev:200 EPG på blodmask (sammlingsprov för två kusar)!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då skulle jag inte avmaska alls.aramis skrev:200 EPG på blodmask (sammlingsprov för två kusar)!
Taz skrev:Vilka maskar tar Cydectin??
vart skickar du proverna och vad kostar det?Jag har alltid stått i stall där sånt har skötts men nu när man har eget stall och ska sköta det själv....jösses:smirk:pinky skrev:Det som tar de maskar som träckprovet visar på.
Inga maskar- inget maskmedel.
Det är ju en hel uppsjö med mask medel ute på marknaden nu
Inget speciellt medel bara för att det är betessläpp, utan helst först träckprov, avmaska bara om det behövs. Använd samma medel hela säsongen. Växla medel varje eller varannat år. Det finns en uppsjö MÄRKEN av samma medel. Bara två grupper att hålla reda på, precis som Mynta2 skrev. Hur ofta man behöver avmaska beror också på vilken verksam substans man använder.charmant skrev:Det är ju en hel uppsjö med mask medel ute på marknaden nu.Vilket medel och varför använder du just nu innan betes släppen osv?Tacksam för svar
De olika grupperna "verkar" på olika sätt på maskarna. Det är resistensutveckling man vill fördröja genom att växla mellan de olika grupperna.LillaMy84 skrev:tråd- och knapplån
ytterligare en fråga och fundering... Låt oss säga att man haft två Ivomec-år; bör man eller bör man inte använda sig av Cydektin iår med tanke på att de ingår i samma grupp (vilket i sig tyvärr inte säger mig så mkt )