På-landet-krav...

Sv: På-landet-krav...

Men isåfall är ju "landet" en luddig beskrivning. Jag bor i Bromma och har min hund lös från hemmet hela vägen till Abrahamsberg, kopplar för att gå över Drottningsholmsvägen, och har henne sedan lös igen hela vägen till jobbet. Inte behöver man bo på landsbygden för att hitta några gräsytor att lubba runt på.

*kl*
+1 på det som de flesta skrivit, och så höjer jag med "Bor du på landet blir du inte vräkt, det riskerar du att bli i lägenhet med denna hund."

Håller med och går all in med "...och bor du på landet är risken mindre att ni möter hundar/barn som denna hund har en tendens att tugga på." ;)

Men vart i hela friden bor du? Tokoyo?
Jag bor i göteborg och det finns inte så många ställen i stan där man inte inom promenadavstånd kan hitta ställen där hunden kan kuta loss, springa fram och tillbaka på gångvägar osv

Däremot bor jag i förorten delvis för att det är så nära naturen.

Men isåfall är ju "landet" en luddig beskrivning. Jag bor i Bromma och har min hund lös från hemmet hela vägen till Abrahamsberg, kopplar för att gå över Drottningsholmsvägen, och har henne sedan lös igen hela vägen till jobbet. Inte behöver man bo på landsbygden för att hitta några gräsytor att lubba runt på.

halvt kl,

Och jag bor innanför tullarna med frirastningsområden inom 10 minuter..

Det är en hel del som tar t-banan/bilen hit för att deras hundar ska kunna springa lösa, så det känns kanske som att det blir vad man gör det till, även i staden :)

Ja, jag vet, det är ju inte vart han bor som avgör utan hur.
Nu bor han på prov i Tumba och det är väl inte heller direkt på landet, men det finns ställen där han kan röja fritt.

Tidigare bodde vi i Linköping och det är heller inte på landet, men vi hade 5 minuter till skogen och 15 minuter till stora öppna fält där det fanns springmöjligheter.

Jag skrev på landet för att jag ville att han skulle slippa att bo mitt i en stad och kanske fortsätta få mestadels koppelpromenader. Det förklarade jag för de som hörde av sig då jag berättade om varför han ska omplaceras.

Ett hus på landet med staket och stor tomt hade ju varit en dröm för de flesta hundar, där de kan ligga ute på gården och röra sig fritt OCH även få den hjärngympa och aktivering som de behöver.

Det jag ville få sagt med mitt första inlägg var att det inte alltid behöver betyda att hunden måste bo på landet för att den kommer göra att du blir vräkt, eller att den är aggressiv och opålitlig och äter barn. :)

Nej, jag bor inte i Tokyo.

Tidigare kunde vi ta en 2 timmars promenad varav över 1 timme var utan koppel där hundarna kunde härja fritt så gott som varje dag. Det finns inget sånt här i närheten där jag bor nu, det finns någon mindre skog eller promenadslinga, men sen kommer man till en stor väg eller bostadsområden. Jag får passa på på helger att ta bussen till såna ställen, men det har blivit för lite för just den hunden. Jag gör så gott jag kan, men det har inte räckt.

Rasthagar finns här, men det går inte att jämföra med 1 timmes lösspringande på en promenad.

Såklart blir det vad man gör det till, men alla måste väl fatta att det är skillnad om man bor med skogen runt knuten mot om man bor så att man måste åka en bra bit för att komma till skogen.

Han får flytta för jag vet att han kan ha det bättre än vad jag kan erbjuda honom just nu.

Jag kan även berätta om en annan hund jag haft. Han trivdes bättre i stan än på landet.

När vi var hos mina föräldrar på landet hittade han på dumheter som att vakta både saker och huset. Hemma hos oss "i stan" (Linköping) trivdes han bättre. Han verkade behöva den stimulans som stadslivet innebär; folk, trafik, cyklar, hundar mm mm överallt.

Detta var samma ras och samma kön som den hund jag ska omplacera, om nu det har någon betydelse.

Hundar är olika helt enkelt! :)

Några grannar till min mormor och morfar fick lov att/tvingade att flytta på grund av att deras hundar skällde så mycket. Dom hade flera greyhounds. Dom bodde på landet men husen stod ganska nära varandra. Dom flyttade till ett annat hus på landet där det var mer avskilt.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 213
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 292
Senast: Hermelin
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 994
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 121
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka