TheRedLightning
Trådstartare
För jag vill inte riskera att bli gravid om jag skulle ha sex även om man använder kondom. :/Om du inte har sex, varför inta preventilmedel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För jag vill inte riskera att bli gravid om jag skulle ha sex även om man använder kondom. :/Om du inte har sex, varför inta preventilmedel?
Jag tycker inte att du ska ha sex om du inte har sexlust överhuvudtaget och då har du inte behov av att peta i dig hormoner i onödan.Minskad sexlust är jag inte det minsta orolig över, den existerar inte ens i nuläget och då äter jag inga p-piller ens..
Hur stor är risken att kondomen skulle kunna gå sönder? Jag vill verkligen inte bli gravid just nu och om andan faller på och det blir sex så vill jag vara säker. Är väl ganska nojjig av mig antar jag. :/Jag tycker inte att du ska ha sex om du inte har sexlust överhuvudtaget och då har du inte behov av att peta i dig hormoner i onödan.
Skulle lusten falla på så ger kondom ett alldeles utmärkt skydd.
Stackare, det där kan inte ha varit lätt. Det finns många val i livet som man ångrar i efterhand, tyvärr är det bara at "gilla läget" och försöka göra det bästa av det och hoppas det blir bättre oavsett. Jag hoppas att du någon gång kan hitta tillbaka och känna dig hel igen.Jag använde först ett kombinationspiller i flera år och tyckte att det fungerade helt utan problem. Sen fick jag för mig att jag ville byta till p-spruta, och bad min gynekolog om att först få byta piller och testa en sort som i sammansättningen skulle vara mer lik p-sprutans hormoner. Då ballade mitt hormonsystem ur helt och hållet. Det var hemskt, jag blev en helt annan människa och kände inte igen mig själv - jag blödde konstant, hade ständig värk i livmoder och bröst, exploderade med finnar, tappade totalt sexlusten, fick rejäla humörsvängningar, slemhinnorna blev förstörda, plus en massa mer konstigheter. Jag försökte gå tillbaks till den p-pillersort jag haft innan, men det hjälpte inte, och jag försökte prova andra sorter, och tillslut så slutade jag helt med p-piller. Men jag blev aldrig riktigt bra igen tyvärr.Vissa biverkningar försvann, men mitt hormonsystem verkar ha slagits omkull helt och hållet och jag har fortfarande vissa problem kvar, trots att det var 9 år sedan nu som jag helt slutade med p-piller. Jag vet att man inte ska tänka så men ibland kan jag inte låta bli att önska att jag aldrig hade använt p-piller överhuvudtaget.
![]()
Det kan man ju såklart också göra. Det antar jag väl till och med att folk gör när de tar nya mediciner. Det är fortfarande skillnad mellan att läsa om det i FASS och att höra det från ngn person (FASS är ju bra torr läsning oftast.). Dessutom kan jag inte se varför just p-piller skulle vara en konstig fråga med tanke på allt annat som folk frågar om här.Absolut, men vill man veta vilka biverkningar som är vanliga är det ju bättre att läsa statistik på tex fass än att fråga på buke. För även om buke är stort kommer vi ju inte kunna ge en lika rättvisande bild rent statistiskt.
Och går man till tex UM eller kvinnohälsovården så går de ju igenom vad man kan få för biverkningar. Första gången jag fick p-piller diskuterade vi olika alternativ, sen fick jag gå hem och fundera och vid nästa besök fick jag recept på det alternativ jag valt, dessutom var det uppföljning för att se hur jag mådde efter ett tags användande. Så det är ju inte som att man bara får det utskrivet i blindo och sen får det bli som det blir.
Och går man till tex UM eller kvinnohälsovården så går de ju igenom vad man kan få för biverkningar. Första gången jag fick p-piller diskuterade vi olika alternativ, sen fick jag gå hem och fundera och vid nästa besök fick jag recept på det alternativ jag valt, dessutom var det uppföljning för att se hur jag mådde efter ett tags användande. Så det är ju inte som att man bara får det utskrivet i blindo och sen får det bli som det blir.
Jag vet inte, det är svårt att förutspå hur framtiden kommer bli och blir jag tillsammans med en kille så kommer sex bli oundvikligt typ, men vad vet jag.Men hur ofta har du tänkt ha sex? Och hur ofta tror du att kondomen går sönder? Det låter som om du tror att du kommer att få ta piller en gång i veckan eller nåt
Just ja, hur har ni märkt av att ni fick bivärkningar av p-pillren? Tänker speciellt på er som lever själva och inte har någon som märker skillnaden i er närhet.![]()
Jag tycker definitivt det är värt att testa. För vissa är det ju en förbättring på alla punkter.Alltså jag vet inte ens om jag kommer att ta mig iväg och börja med p-piller överhuvudtaget, tycker fortfarande det finns för många frågetecken och osäkerheter.
...Jag vet inte, det är svårt att förutspå hur framtiden kommer bli och blir jag tillsammans med en kille så kommer sex bli oundvikligt typ, men vad vet jag.
Inte den blekaste, det måste det rimligen finnas statistik på. Jag har klarat mig på dem i fyra år nu i alla fall och jag vill verkligen inte bli gravid.Hur stor är risken att kondomen skulle kunna gå sönder? Jag vill verkligen inte bli gravid just nu och om andan faller på och det blir sex så vill jag vara säker. Är väl ganska nojjig av mig antar jag. :/
Jag har varit med om att EN kondom har gåt sönder. EN.
Vet inte ifall jag är expert på att förstora upp små problem och därför det gör mig nojjig. Har klarat mig hittills på kondom, men känner mig väl lite extra osäker då jag inte är i något stadigt förhållande. När jag väl var i ett stadigt förhållande så var det inga problem, för hände det så hände det och båda var med på noterna, men nu vet jag inte.Inte den blekaste, det måste det rimligen finnas statistik på. Jag har klarat mig på dem i fyra år nu i alla fall och jag vill verkligen inte bli gravid.
I övrigt håller jag med alla andra om att inte ha sex om man inte vill. Men om du tror att p-piller minskar mensvärken eller fixar huden eller balanserar dina hormoner eller någonting så säger folk att de brukar kunna göra just sådant.
Får man lov att vara nyfiken på vad som hände när du tog ett dagen efter piller?Nu blev jag nyfiken! Syntes det tydligt? (så man kan rusa och ta dagen efter piller. (även om de är förfärliga för mig, ätit dem en gång och det var inte kul. Men klart värt det.)
Får man lov att vara nyfiken på vad som hände när du tog ett dagen efter piller?