Jag fattar inte alla inlägg som måste förklara att det minsann inte finns kollektivtrafik överallt eller inte är lämpligt att cykla överallt. Jag tror inte jag sett något inlägg där jag tänkt att "oj den där personen fattar ju inte att det inte funkar att cykla eller åka kollektivt överallt". Och jag bor själv där det är olämpligt att cykla på vintern (inte pga väder dock, det löser kläder och vinterdäck, utan pga trafiken och ingen cykelväg). Västerut finns nästintill ingen kollektivtrafik alls. Tycker det är lite roande att om man uttrycker sig det minsta skeptiskt mot bilar så beror det nog på att man har noll koll på hur Sverige ser ut förutom i städerna
Jag fattar inte alla inlägg som insinuerar att alla val av bil som transportmedel handlar om fel kultur, lathet, egoism , fel uppfattning om trafiksäkerhet osv.
När man framför att bilen är överlägsen i en del användningsfall - så överlägsen att den är enda rimliga alternativet - så försvarar man helt plötsligt allt som uppenbart inte hamnar där. Absurt. Och dessutom tas det som rena påhopp på de som cyklar, trots att det är alldeles utmärkt val för dem som har möjligheten. För miljön, ekonomin och hälsan.
Om någon ens antyder en annan lösning än konceptet bil som fungerar för mig är jag beredd att testa omedelbums. Tyvärr är den överlägsen och inget annat alternativ är rimligt. Inte nu och inte på 100 års sikt. Och som sagt vi utgör kanske 20% av dagens bilkörande där det förhåller sig så.