Övningar för ryggmuskler på 20+are

Tikket

Trådstartare
Har en 20+are som fått stå mycket i sommar p.g.a olika anledningar och söker därför nu med ljus och lykta efter övningar som är muskeluppbyggande och stärkande för ryggen.
Klättra kan jag tyvärr inte göra, då det inte finns en enda backe här i princip.

Promenera, långt, länge och ofta. Gå bredvid och led alltså. Skritt är muskulärt uppbyggande och det håller senor och leder i trim.

Dessutom får du motion på samma gång.

Har en 20+are som fått stå mycket i sommar p.g.a olika anledningar och söker därför nu med ljus och lykta efter övningar som är muskeluppbyggande och stärkande för ryggen.
Klättra kan jag tyvärr inte göra, då det inte finns en enda backe här i princip.

Du behöver inte stärka ryggen, utan stärka buken. Så att den lyfter upp ryggen.
Börja skritta du.
Det går inte att rekommendera övningar i sig särskilt bra över nätet iom att det mest handlar om vilken form hästen arbetar i och hur väl den utför övningarna.

Däremot kan du gott skritta avsuttet mycket offroad ut i buschen så hästen får lyfta fötterna. Rid lite slalom mellan träd etc också.

I övrigt får jag nog rekommendera hjälp av dressyrtränare på plats. :)

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 342
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 800
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka