överens med pappan om barnuppfostran??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Santa

Trådstartare
Pratade ni igenom med er partner om hur ni ville uppfostra barnen och vilka regler som ni tyckte var rimliga? Såg nåt avsnitt av det där Supernanny (?) och föräldrarna jobbade verkligen emot varandra. :smirk: Jag undrar om det kommer att bli så med min sambo nämligen, han är mycket snällare och mindre krävande som person än vad jag är. Hur hanterar man sånt?

Sv: överens med pappan om barnuppfostran??

Vi har diskuterat litegrann, och tycker nog lika i mycket men kanske inte i allt. Man måste ju kunna ha lite olika åsikter, men det är nog viktigt att man i det stora hela går åt samma håll. Vi resonerar mycket som vi gör med djur, försöka alltid vara konsekvent och inte tillåta vissa saker och vara bestämd (sträng) men vänlig. Jag tycker inte att barn mår bra av att bestämma allt möjligt själva. Tids nog får man bestämma och göra val, och det är inte alltid så lätt och inte heller alltid så kul.
Diskutera med din sambo så kan ni säkert lösa meningsskiljaktigheterna! Snäll kan man ju vara, men man måste ta sitt ansvar för barnet och inte låta det bestämma och styra hela familjen, så jag tycker att du ska stå på dig om dina åsikter. Jag tror att allt går att lösa om man pratar om det.

Sv: överens med pappan om barnuppfostran??

Man måste ju helt klart dra åt samma håll i alla fall. Men det är faktiskt inte superviktigt att man har exakt samma regler så länge man är konsekvent i de regler vardera föräldern har. Barnen lär sig snabbt att mamma gör si och pappa gör så. Det är helt okej - som sagt, så länge man i alla fall har grunddragen åt samma håll.

Vi har inte direkt pratat ihop oss, men vi har generellt så lika värderingar i livet att vi automatiskt har dragit åt samma håll ändå.
Mn man är betydligt "snällare" som person än jag är så jag hade nog också farhågor liknande dina. Men han är faktiskt jätteduktig på att sätta gränser och vara konsekvent! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 961
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 557
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 488
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Äldre hund ändrat beteende
  • Akvarietråden V
  • Renrasig katt - Tica