Overaller!

Lilljessicah

Trådstartare
Ännu en tråd om hundkläder. Jag letar i vild förtvivlan efter overaller till mina hundar. Regnoveraller med foder,eller vinteroveraller.
Det är så himla svårt att hitta en sort som ska passa både den lilla hunden(schipperke) och den stora(rottweilerstorlek). Så släng in länkar där jag kann hitta likadana overaller till mina hundar.:bow:
 
Sv: Overaller!

Jag har en Hurtta till min vovva, om det finns i så stora som till rottis vet jag inte, men googla och kolla!
 
Sv: Overaller!

du menar med ben alltså?

skulle åxå vilja ha en vinteroverall till min frusna lilla dvärgpinscher. men jag har bara sett täcken och jackor.

Har en overall, men den är i fleece och blåspräcklig. så den håller inte bort vinden och han ser ut som en clown=)

Har bara vanliga täcken nu...
 
Sv: Overaller!

Jag har en Hurtta till min vovva, om det finns i så stora som till rottis vet jag inte, men googla och kolla!

Har du en Hurtta??:love:
Vart kan man köpa dom? Såg dom i en broschyr jag fick därifrån. Röd/Beighe/Svart eller Blå/Beighe/Svart?
Är dom bra? Har du någon bild? Kan man beställa via nätet?
Hur är dom fodrade?:bow:
 
Sv: Overaller!

045523.jpg


Sån här ska jag beställa, 79 kr på hööks i storlekarna 30-80:)
Fraktfritt januari ut på hemsidan;)

Tilägg: Såg att du ville ha med foder, denna är ju ofodrad:o
 
Senast ändrad:
Sv: Overaller!

Den jag har är grön och svart, i "vindoveralltyg" den är inte fodrad men det finns tryckknappar så att man kan köpa till ett foder och knäppa fast, det är ben på den.

Köpte den på utställningen i Växjö, det var halva priset :eek: jämfört med hundbutiken här i Uppsala där jag såg den först och även provade ut vilken storlek jag behövde, hade inte råd att köpa just då, fyndade sedan som sagt i Växjö.
 
Sv: Overaller!

du menar med ben alltså?

skulle åxå vilja ha en vinteroverall till min frusna lilla dvärgpinscher. men jag har bara sett täcken och jackor.

Har en overall, men den är i fleece och blåspräcklig. så den håller inte bort vinden och han ser ut som en clown=)

Har bara vanliga täcken nu...

Jag fick tag på en overall till min dvärgpinscher, Tyvärr så är den för lång i benen så man måste vika upp dom. Men den är mjukt fodrad innuti. fast han får ha massa andra täcken åxå för han fryser så =)

Va har du för dvärgpinscher då?
 
Sv: Overaller!

jo, benen på fleece overallen jag har e åxå lite långa. men inte så man behöver vika upp.

Har en 6 årig hanne. från geordanis kennel.

Du?
 
Sv: Overaller!

jo, benen på fleece overallen jag har e åxå lite långa. men inte så man behöver vika upp.

Har en 6 årig hanne. från geordanis kennel.

Du?

Jagh ar en 7mån hane. Mer vild än tam =) Han kommer från atengaflu i forshaga.
Är din jätte frusen om tassarna?
Du får gärna skriva till mej på msn om du vill. Lättare att snacka där å så förastör man ju inte nåns tråd genom massa annat snack :)
 
Sv: Overaller!

nej han är inte direkt frusen om tassarna.

Mammas hanne (halvbrorsa till min) är det. han ställer sig på tre ben å skriker. men det går över lika snabbt. köp skor till han om han är frusen=)
 
Sv: Overaller!

nej han är inte direkt frusen om tassarna.

Mammas hanne (halvbrorsa till min) är det. han ställer sig på tre ben å skriker. men det går över lika snabbt. köp skor till han om han är frusen=)

Du tycker de? Ja har alltid varit så emot å spöka ut dom, men nu kanske jag inte har nå val. Vill ju att han ska kunna ha kul ute på vintern åxå.
 
Sv: Overaller!

nu handlar det ju inte om utseendet utan om hälsa. det finns ju skor och de finns skor.

precis som de finns täcken å täcken.

det täcket jag ahr till min tycker inte jag är särskilt "mode"
http://i58.photobucket.com/albums/g249/_gabbi_/vovvar013.jpg

skulle ju va lite värre med rosa kamoflage, änglavignar eller glitter=/

Men vanliga svarta skor som man har till slädhundar kan du väl ha? behöver ju inte vara rosa med ludd=)
 
Sv: Overaller!

inget fel alls=)

men då tycker förmodligen folk att man klär sin hund för att de e mode=)
 
Sv: Overaller!

inget fel alls=)

men då tycker förmodligen folk att man klär sin hund för att de e mode=)

Dom får ju inte frysa dom små liven. Å då måste man ju skämma ut dom lite =)
Va å prövade skor till min idag. Men de va ingen hit. inte den modellen iaf. Bara kanade av.
Så nu funderar ja på sockiplast i små bäbis stolek å sen tejpa runt benet :angel: De behöver ju inte va snyggt bara de funkar hihi
 
Sv: Overaller!

konstigt att så många här på buke tycker att färgen avgör om man klär ut sin hund eller inte :angel: :smirk:




Själv syr jag eget! Det varmaste vi har är bävernylon med nåt slags luddigt teddytyg som foder. Har även overaller i dubbelsydd fleece. Om det är riktigt kallt/regnigt/snöigt så har jag köpt ett galon-täcke på rusta för ca 100-lappen som jag har över (fleecefodrat det med).

Inget frysande här inte för min nakenhund. Bra mycket billigare (fleecefilt från rusta/öb 29kr räcker till 2 enkla overaller eller en dubbelsydd.) Arbetstid 2 timmar allt som allt!

Mönstret beställde jag för 79kr på internet, fick dock göra om det och måtta på min egen hund för att det skulle passa just honom!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 670
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 274
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 082
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 383
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp