Ovanlig julmusik

Anders Öhrwalls trettondagsmusik är ju inte egentligen julmusik men jag brukar ”använda” den som det. Eller så kan vi ju också säga att hela vårt julfirande med gåvor är trettondagsshändelsen flyttad till jul. Hur som helst är det en inte så känd klassisk körpärla. Här är ett av styckena.

O, Helga natt på rövarspråket är ju en klassiker (om än inte helt on topic då originalet är supervanligt)!

Även denna förgyllde min dag lite. Otto Olsons advent manglad genom Google translate några varv:

Tommy Johansson (gitarrist i Sabaton, sångare i Majestica och en av Sveriges bästa röster just nu enligt mig) meddelade igår att han kommer ha en adventskalender på sin YT-kanal där han kommer lägga ut en cover på en jullåt varje dag ända fram till julafton! Jag är så peppad!!

Liknande trådar

Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 777
Senast: BernT
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 504
Senast: WildHorse
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
936
Senast: Sonic76
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar