ovädret Sven

Sv: ovädret Sven

Vi har det lugnt inne iaf, strömmen gick och kom igen. Har felanmält en tall som blåst över en lyktstolpe här utanför, så där står nån räddningsbil nu. Strax ut med dogsen så dår får vi se hur det ser ut.

Hästarna står inne sen 17.30 (lösdriftshästar i vanliga fall) så det känns okej. Ska bli otroligt spännande att se hur många träd som fallit på jobbet i morgon (jobbar inom det grönyteskötsel), Simone tog 9 träd...

Jag gillar normalt oväder men Sven kom jävligt olägligt! :mad:

Men eller hur!

Ska åka ner till Stockholm imorgon och träffa min familj men som det verkar nu kommer vissa bli fast hemma för färjor och flyg lär väl inte gå om det stormar :(

Kl

Någon som har koll på hur Stockholm och Gotland kommer påverkas?

Balkongerna på huset min kompis bor i har blåst ner i Malmö. Hon är på sjukhus men mår efter omständigheterna bra :(

Vad hände?

kl

För tillfället så regnar det och blåser lite lätt, Dalarna.

Ser inte fram emot ovädret alls , kollar smhi titt som tätt och hoppas varje gång att prognosen ser bättre ut men blir lika besviken varje gång.

Framemot tvåtiden i natt ska ovädret komma till mina trakter :(

Här blåste det under em och fram till ca 19.30,efter att varit ute med hundarna nu så sitter jag och funderar på om vi har lugnet före stormen eller om vi ännu en gång blev snuvade på konfekten :mad:

Här blåser så det knakar! och då bor jag inne i ett samhälle omgiven av hus på alla håll så det brukar inte vara så blåsigt :crazy:
Hästarna kom in vid 2 och jag ställde in dagens hoppträning...
När jag skulle köra mopeden från skolan blåste jag nästan av vägen. får hoppas de ställer inte skolan imorgon, skolorna runt omkring är stängda men inte våran troligtvis…

Det blåser en del i byarna här men ja inte är det så farligt. Södra Dalsland :)
Har kommit lite snö och får gärna komma lite till.
Fick gå och hämta dotra i skolan tidigare idag då hon såklart glömt cykelnyckeln nånstans.
Fick bära hem cykeln och det var lite blött :)

Har ni inte två cykelnycklar? Trodde det var standard med två stycken till cykellås. Det har iaf räddat mig några gånger från att slippa släpa på cykel.

:)

Södra Dalarna...

Härligt snöfall under dagen som övergick i regn:mad:

Under natten ska dock temperaturen sjunka och regnet övergå i snö, samtidigt som Sven kommer i antågande, runt 20 m/s hotas det med.

Inte orolig så länge alla träd står upprätt, senaste blåsten gick ett över min stuga, resterande träd ska bort i helgen (de som står på min tomt, grannens 10 m höga aspar tre meter från huset kan jag tyvärr inte göra så mycket åt:nailbiting:)

Här är det värsta över nu som tur är. Jag blev riktigt nervös när vinden ändrade riktning faktiskt, för då kom vinden rakt på träden framför huset.

Det var också värre här än vid stormen Simone, helt klart.

Har ni inte två cykelnycklar? Trodde det var standard med två stycken till cykellås. Det har iaf räddat mig några gånger från att slippa släpa på cykel.

:)

Jadu, var den andra nyckeln är får du fråga dotterns pappa :)
Ska köpa ett annat lås till den, nu är det bara ett enkelt vajerlås på

KL

Nu försvann strömmen, både här och (enl rapporter på FB) nån mil bort. Precis samtidigt fick min man åka på jourlarm till värmeverket, så nu rullar jag och hundarna ihop oss i soffan

Tror inte det är över ,vinden skulle öka igen när den hade vridit mot nord.Här var det liite lugnare för en stund sen men nu ökar vinden igen:mad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Inför stor publik avgjordes årets upplaga av Agria Pony Trophy i dressyr på Jönköping Horse Show. Kategori B vanns av gårdagens tvåa...
Svar
0
· Visningar
241
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
911
Senast: Sirap
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Upptäcktsresanden Sven Hedin var hyllad, världsberömd och umgicks med kungar, men hans politiska felsteg på 1930-talet gjorde honom än...
Svar
0
· Visningar
172
Senast: Gunnar
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 877
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV