Sv: ovädret Sven
Attans.. Det är nog min önskan om att hålla mej kvar i Småland som spökar.. Är ju från djupaste skogarna utanför Nässjö egentligen..
Där min häst bor fick lösdriftshästarna gå in under natten, de verkade nöjda över det. Min hade nog gärna varit ute däremot, hon älskar snö och förstår inte alls när matte nojar över lite blåst..
Förresten, vet jag vem du e kanske?
Mvh Domino_s
Psst, du bor i Västergötland, gränsen till Småland går vid risbrodammen det är länsgränsen du bor vid. Viktiga saker enligt de infödda
Kl
Här utanför Mullsjö har det blåst och snöat rejält hela natten. Lösdriftshästarna hade vågat gå ut genom köldridån men inte in (ena tror den äter hästar..) så de hade isskorpa på täckena och istappar i skäggen. Öppnade köldridån igen, men den lär blåsa igen, får väl se var de är senare idag. De är täckta så det går ingen nöd på dem och mat har de så klart. Mina fick frukost inne, annars hade höet legat över halva kommunen innan jag hade fått ut dem. Under var överlycklig däremot!
Ang värme så har vi icke tilläggsisolerat sent 1800 talshus med okopplade fönster, bara ett par vinterfönster insatta mot norr. Blir inte utkylt av vinden utan lika varmt och gott som alltid. Glipor i dörren dessutom. Förstår inte hur vi kan ha så varmt?!
Attans.. Det är nog min önskan om att hålla mej kvar i Småland som spökar.. Är ju från djupaste skogarna utanför Nässjö egentligen..
Där min häst bor fick lösdriftshästarna gå in under natten, de verkade nöjda över det. Min hade nog gärna varit ute däremot, hon älskar snö och förstår inte alls när matte nojar över lite blåst..
Förresten, vet jag vem du e kanske?
Mvh Domino_s