A
avslutat medlemskap
Ja, folk som man inte vet var dom hör hemma eller vad dom planerar att ta sig för. Kommunikation är lösningen på 99,9% av alla såna här "fall", där vi hade sommarstuga förut så är det milsvida skogar och en lingonmark som ingen plockar på mer än jag då, jag åker dit 2-3 ggr per år och skogen bytte ägare, nya ägaren träffade jag på in the middle of nowhere där och naturligtvis snackade vi med varann. Han rekade inför älgjakten, jag plockade lingon och det är inget ställe man går till utan man åker bil nästan hela vägen. Vägen är definitivt inte allmän men nya skogsägaren hade inga planer på att anmäla nåt "intrång", vi satte oss och fikade, han fick reda på ett par bra framtida älgpass och jag får åka så mycket jag vill på vägarna där. Tänk så trevligt allt blir när man tar sig tid till att kommunicera med varann.Det är nog inte olika kultur utan att en del tyvärr haft dåliga upplevelser. Har man haft tio femton fordon som okynneskört eller ett flertal fall av skadegörelse och inbrott så är man förmodligen mindre benägen att välkomna folk.
Jag har många liknande "historier" jag varit med om, när jag fortfarande högg ved så fick jag vartenda vindfälle inom en radie på 3 mil om jag ville ha dom, dessutom fick jag "städa" efter avverkningarna så mycket jag ville och allt virke till såghuset och det som sitter på logen är gratis vindfälletimmer. Tror någon det hade gått utan kommunikation?