OT tråden nr 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: OT tråden nr 14

Jag har bara imorgon kvar och jobba, 7-14.
Sen börjar skolan 26 augusti och de har inte skickat ut någon information alls, bara jag som tycker det är illa?
Kommit ett mejl då man blev inbjuden till aktiviteter.

Jag har 14 dagar till på jobb.

Tisdag lyckas jag få en ledig em, måste ta hunden till veterinären.

Bra det :)

kl
Mini har börjat förstå konceptet av att slås, han dänger en mobil i huvudet på mig och ser vad som händer. Sen bryter han ihop och lägger sig på golvet eftersom jag är dum och skäller på honom.

Kom på att det kan vara en bestraffning eftersom jag går emot det patriarkala samhället och sätter på honom diadem och kallar honom min lilla prinsessa:cautious:

Mini här slåss också, slåss, nyps, bits och kastar saker.
Håller på nattar honom nu, alltså han kastar nappen på golvet x antal gånger, gnäller för att han ska ha den, kastar den igen osv. Nyper och slår på mig för att han ska ha nappen och skriker för allt och ingenting. Förstår inte varför han alltid ska vara så jobbig när jag nattar.

Nu låter jag gnällig, men efter 3 timmars sömn i natt, feber och huvudvärk är man gnällig.

Tanken har funnits där, men när sambon nattar gör han inte sådär.
Har blivit någon grej att busa så när mamma nattar :p

Jo, då är det typ kört :p

Sambon läser bara saga för mini och så slocknar han direkt, för mig tar det längre tid.

Kl
Alltså, ok att vi har djur och därför måste dammsuga ofta. Men jag förstår inte var dammtussarna kommer ifrån! Misstänker att det är katthår.

Undrar om det har och göra med att jag är hemma med honom.
Att det blir roligare att busa med mamma då eller nåt :p

Jenka: det är lika här, katten fäller och det yr överallt.

Gott med kantareller!

Nä, Stoja fäller minimalt och Sigge inte alls. Gammelkatten fäller konstant. Hundarna skitar ner på andra sätt::p

:D:D

Kl
Sigge friskförklarad :) tom så veterinären var förvånad över hur fint det blivit.
Och tydligen var jag konstig som köpte rosa bajspåsar :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
542
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka