Hej!
Skriver ett nytt inlägg men utan firmans namn eftersom det då blir raderat (tyvärr eftersom ingen borde köpa något från skitfirman ifråga...!)
Köpte ett eksemtäcke från en firma på mässan i Göteborg förra året. Fick löfte om att få byta om inte storleken passade. När jag provar täcket passar det inte alls - det går för sjutton inte ens runt magen på pållan (som visserligen inte är mager, men ändå!). Det är dessutom alldeles för kort. Jag köpte täcket i stl.135 eftersom försäljaren sa att de brukar vara rymliga i storleken så det passar säkert.... Flughuvan jag fick med hänger dessutom knappt ihop trots att den legat still på en stol sedan jag köpte den. Fransarna ramlar av av sig själva - underbar kvalitet
Ringer då glad i hågen till firman som säger att "det finns inget täcke kvar i den modellen, du får lägga till pengar och köpa ett annat täcke". F-n heller! Jag köpte täcket för att det var så billigt, och för att ha som extratäcke. Jag behöver inget annat täcke och vill inte tvingas lägga till pengar för ett täcke jag inte vill ha! Få pengarna tillbaka går inte enl. den sura männska jag pratade med.
Mailar dem efter ett tag och undrar var broschyren är som de skulle skicka.
Mailar dem igen eftersom jag inte fått svar.
Pratar med konsumentrådgivaren. Hon ringer konsumentverket som säger att det låter som att jag borde få pengarna tillbaka eftersom de inte kunnat uppfölja vårt muntliga avtal om byte.
Mailar det till dem.
Fortfarande inget svar - vad gör man???
Hur oseriösa är denna skitfirma? Nog sjutton svarar man väl på mail i alla fall. Jag ville inte ringa och prata med den sura människan igen och har mycket lättare att uttrycka mig i skrift, valde därför mail, men det fungerar ju bara om man får svar.....
Som sagt - vad ska jag göra??
Mvh Anna
Skriver ett nytt inlägg men utan firmans namn eftersom det då blir raderat (tyvärr eftersom ingen borde köpa något från skitfirman ifråga...!)
Köpte ett eksemtäcke från en firma på mässan i Göteborg förra året. Fick löfte om att få byta om inte storleken passade. När jag provar täcket passar det inte alls - det går för sjutton inte ens runt magen på pållan (som visserligen inte är mager, men ändå!). Det är dessutom alldeles för kort. Jag köpte täcket i stl.135 eftersom försäljaren sa att de brukar vara rymliga i storleken så det passar säkert.... Flughuvan jag fick med hänger dessutom knappt ihop trots att den legat still på en stol sedan jag köpte den. Fransarna ramlar av av sig själva - underbar kvalitet
Ringer då glad i hågen till firman som säger att "det finns inget täcke kvar i den modellen, du får lägga till pengar och köpa ett annat täcke". F-n heller! Jag köpte täcket för att det var så billigt, och för att ha som extratäcke. Jag behöver inget annat täcke och vill inte tvingas lägga till pengar för ett täcke jag inte vill ha! Få pengarna tillbaka går inte enl. den sura männska jag pratade med.
Mailar dem efter ett tag och undrar var broschyren är som de skulle skicka.
Mailar dem igen eftersom jag inte fått svar.
Pratar med konsumentrådgivaren. Hon ringer konsumentverket som säger att det låter som att jag borde få pengarna tillbaka eftersom de inte kunnat uppfölja vårt muntliga avtal om byte.
Mailar det till dem.
Fortfarande inget svar - vad gör man???
Hur oseriösa är denna skitfirma? Nog sjutton svarar man väl på mail i alla fall. Jag ville inte ringa och prata med den sura människan igen och har mycket lättare att uttrycka mig i skrift, valde därför mail, men det fungerar ju bara om man får svar.....
Som sagt - vad ska jag göra??
Mvh Anna