Fast hon har ju dolda felförsäkring. Den kanske gäller om de råkar dö innan de fyller 15
Knappast om de dör av valpsjuka...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast hon har ju dolda felförsäkring. Den kanske gäller om de råkar dö innan de fyller 15
Ja, mina med. Stackars stackars hundarTja, du har ju sett Healeys plåtar. Stackars hund, hon fick färskfoder redan som valp.
HjääälpMållöst av så många anledningar...
”Unika Amerikansk schäfer och Kungspudelvalpar
Hej alla med ett holistiskt tänk, och ni som står i valet och kvalet, men har ett genuint intresse för hälsa.
Här finns 8 st valpar varav en såld tik mycket harmoniska livsglada lovewarriors till salu födda den 12/8-18
Mamma Shiloh schäfer 5 år friröntgad
Pappa Kungspudel 5 år friröntgad
Mamma förberedd 1 år innan parning med utrensning av gifter från vaccination i grunden och tillsatser i foder. Basat upp henne så att kroppen inte är sur längre. Äter sedan länge ett kallpressat foder från Tyskland som jag varmt rekommenderar.
Valparna har ätit kallpressat foder getmjölk äggula naturlig c- vitamin, Cocosolja ,ekologiska råvaror i form av frukt grönt och bär. Rent vatten. Allt för att stärka immunförsvaret i tarmen och hjärnan.
Till min hjälp har jag haft min alternativa behandlares kunskaper och som under två år behandlat mig i hemmet för flera aggressiva patogener i ett kroniskt tillstånd och som jag nu blivit av med.
Samt den kände Anthony Williams som skrivit många böcker i ämnet och då även för våra djur.
I ett forum på nätet erbjuds ni att ta del av den holistiska fördjupningen vad beträffar eran valp för att bibehålla den optimala hälsan tillsammans med mig och min behandlare genom åren.
Jag har även i mitt hem den idag äldsta Shilohn i Sverige med sina snart 13 år.
Det finns fyra tikar och fyra hanar.
En svart tik
Tre chremefärgade tikar varav en är såld.
Två svarta hanar
Två chremefärgade hanar
När valpen flyttar får den med sig
Ett paket 5 kg kallpressat foder och möjligheten att av mig köpa en säck på 15 kg till ett förmånligt pris.
En burk cocosolja för tarmen och hjärnan.
Snuttefilt med mamma och syskons doft.
Vid försäljning den 8/10-18 och framåt är valpen.
Veterinärbesiktad
Avmaskad med homeopatmedel
Badad och kloklippt
Doldafelförsäkrad
Chippad
Ovaccinerad
Fylld av kärlek.
Samtliga valpar har åkt bil vid flertalet gånger utan problem.
Kiss och bajstränade för att få in rutiner och att koppla ihop det.
Jag kommer att besikta valpen när den är bokad
Således blir det bara ett veterinärbesök för valpen.
Dessa valpar har fått en naturlig och ovärderlig start på livet. Ett privilegium. En hund ska bli minst 20 år oavsett ras.
Jag förbehåller mig rätten att välja köpare.”
Eller mat vid fel ålder. Eller låtit den titta på när nån annan har gått i en trappa...
Jag fick förövrigt höra att alla hundar som är uppfödda på färskfoder får HD-fel. Med tanke på att det finns statistiska data på att det inte stämmer, fattar jag inte hur folk kan kläcka såna dumheter...
Eller mat vid fel ålder. Eller låtit den titta på när nån annan har gått i en trappa...
Jag fick förövrigt höra att alla hundar som är uppfödda på färskfoder får HD-fel. Med tanke på att det finns statistiska data på att det inte stämmer, fattar jag inte hur folk kan kläcka såna dumheter...
Måste vara immunsystemet i hjärnan.En poo-uppfödare som snurrat ordentligt
Edit: Eller så röker hen väldigt good shit...
Läste precis den.. Tiken är rensad på gifter från senaste vaccinationen och valparna, förlåt lovewarriors, säljs ovaccineradeHahahaha, nu har jag läst allt
Sök på blocket under titeln Unika Amerikansk schäfer och Kungspudelvalpar......yeeez
Lååång text, men läs allt och förundras.....även över priset
Men avmaskade med homeopatmedel!Läste precis den.. Tiken är rensad på gifter från senaste vaccinationen och valparna, förlåt lovewarriors, säljs ovaccinerade
Glöm inte enhörningshornetDe tvagas väl i Silvervatten och schamponeras med regnbågsglitter och timjan innan leverans
Är den uppstoppad? Döv och blind?
Man undrar ju..Är den uppstoppad? Döv och blind?
Hon kanske hade nosskabbskvalster och vaxproppar i öronen på provdagen?Man undrar ju..
Jag känner en avkomma till hunden som verkar ta efter sin far mer. Inte för att han heller verkar lysande, men klart bättre.
Snubblade över en tråd på fb där någon ville ha tips om kennel som föder upp brukshundsras. Fick tips om en som har "jättefina valpar". Hittade snabbt en hemsida, läste att personen som har kenneln är testledare på MH, utbildad instruktör mm. Tänkte att det borde göra att det avlas på bra hundar.
Deras senaste kull på hunddata?
Tiken som är mamma har 5a på skott på MH och bara "ok" i övrigt, tävlat lydnad en gång med sämre(!) resultat än vad jag hade när jag tävlade lydnad första gången med saluki, utställd några få gånger och enda gången den var vuxen så fick den ett "very good" (tänkte att det kanske var en "snygg" men dålig hund, men inte ens det alltså). Den tiken blev även mor till en kull ett år tidigare. Drygt 15 valpar finns det alltså efter denna tik.
Hanen som är pappa till senaste kullen: utställd med mycket varierande resultat, men har trots det blivit champion. Ungefär samma poäng som min saluki på lydnadsprov. Viltspårchampion (vilket jag förstått inte är speciellt svårt?). Ej godkänd på korningens mentalitetstest. Hyfsat MH. Tävlat rallylydnad en gång. Godkänd apellklass spår.
Men det är klart. I en annons kan man skriva att båda föräldrarna gått MH, att de är röntgade utan anmärkning, att de är utställda med cert och tävlas i lydnad, rallylydnad, spår och viltspår. Det låter ju jättetjusigt!