Nu kanske jag får skit för det här om någon som känner mig läser detta (min häst är lite speciell så är inte så anonym), men jag kom förbi en häst i ett stall jag stod på som var dräktig när vi flyttade in. Visade sig att de skulle avliva stoet så fort fölet vants av pga diverse problem med kroppen och att hon inte mådde bra. Knepigt temperament (kanske pga smärta?), väldigt grova munproblem/tandproblem som krävde livstidsvård och så var det något annat som inte stod rätt till med henne. Så de valde att avliva henne för hennes eget bästa.
Det som var så himla vrickat här enligt mig var att man PLANERAT att avliva stoet en längre tid, sen tar man föl på henne för att man ville ha något kvar efter henne (?). Nu hoppas jag verkligen, verkligen att fölis slipper samma problem som mamman, men han har knappast rätt förutsättningar...
Det som var så himla vrickat här enligt mig var att man PLANERAT att avliva stoet en längre tid, sen tar man föl på henne för att man ville ha något kvar efter henne (?). Nu hoppas jag verkligen, verkligen att fölis slipper samma problem som mamman, men han har knappast rätt förutsättningar...