Oseriös avel 2023

Underbart, en ras som är en utpräglad vakt- och boskapshund med mycket självständighet, stark vaktinstinkt och är väldigt misstänksam med främlingar korsad med en intensiv ras som har starka vakt- och jaktlustegenskaper där vissa individer har problem med rädslor. :crazy:
Men lite så!
Det var tyvärr ganska attraktiva valpar, tycker även jag som inte gillar "tunga" hundar.

😐 hade hoppats på ett skämt men fanns fler hundar som ser ut såhär på kontot o fler som gillat o kommenterat uppmuntrande
IMG_1031.webp

😐 hade hoppats på ett skämt men fanns fler hundar som ser ut såhär på kontot o fler som gillat o kommenterat uppmuntrandeVisa bifogad fil 165526
Om om någon här på riktigt tror att seriösa och kunniga labradormänniskor tycker att detta är en rastypisk labrador, bör försöka omvärdera sina åsikter. Detta är en riktigt otypisk labrador oavsett vilken typ av rasen man föredrar.

Om om någon här på riktigt tror att seriösa och kunniga labradormänniskor tycker att detta är en rastypisk labrador, bör försöka omvärdera sina åsikter. Detta är en riktigt otypisk labrador oavsett vilken typ av rasen man föredrar.
Det tror jag inte att någon här inne tror (men däremot andra - det finns en Reddit-tråd om uppfödaren där främsta motargumentet verkar vara att de är lite dyra ...)

Jag var tvungen att gå in på deras sajt och titta. "Our boys ... provide the distinct English Labrador Retriever look" O_o

Läser man lite mer på kontot så hävdar de bestämt att "English Labrador retriever" är showvarianten och "American labrador retriever" är jaktvarianten. Och de får väldigt mycket mothugg i bland kommentarerna. (Men också orimligt många som tycker att deras hundar är så vackra).

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 755
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Läste i oseriös avel tråden och blev nyfiken på detta. Jag har noll koll på hur detta görs inom renraser så jag tänkte att jag kunde... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 638
Senast: Lena_B
·
R
Övr. Hund Idag när jag jobbade så skulle jag gå in på en innergård. Det är ett dagis där och när jag kom in i "passagen" in till innergården blev...
Svar
10
· Visningar
1 753
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka