Jag har ingen aning, jag är inte insatt alls i avel eller knappt ens min egen rasklubb som är WhippetHar inte jack russel en egen klubb också? Oberoende av skk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ingen aning, jag är inte insatt alls i avel eller knappt ens min egen rasklubb som är WhippetHar inte jack russel en egen klubb också? Oberoende av skk?
Om uppfödaren är utesluten och tar valpar så sker ju detta utanför SKK, så de kan naturligtvis inte göra något. Om den uteslutna uppfödarna anlitar bulvan för registrering i SKK så måste det först och främst komma till SKKs kännedom och även denne kommer uteslutas.Och det verkar typ omöjligt att göra något åt enligt SKK.
Då antar jag att man kommer kunna läsa om detta i ett av Uppfödarkommitténs protokoll senare i år. SKK ser inte genom fingrarna med bulvanverksamhet.Jahapp. Då har den uppfödare som uteslöts från SKK nya valpar hemma. Mas denna gången och tiken är en av uppfödarens hundar. Den ägs dock på pappret av uppfödarens sambo.
Anledningen kan vara flera:Vad är det som gör att "renrasiga" inte blir SKK reggade? Är det för att det egentligen inte är renrasiga hundar, eller för att man inte har registrerad kennel?
Jag har ingen aning, jag är inte insatt alls i avel eller knappt ens min egen rasklubb som är Whippet
Om uppfödaren är utesluten och tar valpar så sker ju detta utanför SKK, så de kan naturligtvis inte göra något. Om den uteslutna uppfödarna anlitar bulvan för registrering i SKK så måste det först och främst komma till SKKs kännedom och även denne kommer uteslutas.
Stämmer.Har inte jack russel en egen klubb också? Oberoende av skk?
Okej, men då är kanske sambon uppfödare sedan tidigare? Jag läser alltid Uppfödarkommitténs protokoll och där är nästan alltid fall med bulvanverksamhet.Givetvis är valparna reggade.
Och SKK informerade men uppger att det typ inte går att bevisa. Då måste massa dokument från min valpköpare osv in.
Okej, men då är kanske sambon uppfödare sedan tidigare? Jag läser alltid Uppfödarkommitténs protokoll och där är nästan alltid fall med bulvanverksamhet.
Människan har klippt av svansar på valpar och är vad jag vet dömd för det?Nej, han är inte uppfödare sen innan.
Han har däremot nyligen ansökt om kennelnamn för att föda upp Mas.
Tiken som nu fått valpar är den kuperande människans. Den ägs dock av sambon på pappret.
Den aktuella tiken finns med på kuperattjejens Instagram senast i slutet av maj. En månad efter att valparna föddes.
SKK svarade mig att det är svårt att bevisa bulvanverksamhet när det gäller samboskap.
För mig kan det inte bli tydligare.
Tack för att du försöker!Nej, han är inte uppfödare sen innan.
Tiken som nu fått valpar är den kuperande människans. Den ägs dock av sambon på pappret.
Den aktuella tiken finns med på kuperattjejens Instagram senast i slutet av maj. En månad efter att valparna föddes.
SKK svarade mig att det är svårt att bevisa bulvanverksamhet när det gäller samboskap.
De tjänar allt för mycket pengar på alla registreringar.Tack för att du försöker!
Men SKK - fattar de inte att de måste bekämpa skitavel inom organisationen med näbbar och klor, om det ska finnas argument för den vanliga valpköparen att köpa från anslutna uppfödare.
Människan har klippt av svansar på valpar och är vad jag vet dömd för det?
Hur kan de INTE utesluta henne och andra på samma adress?!
Tandlösa skitklubb, faktiskt.Hon är utesluten men inte han
Nej, han är inte uppfödare sen innan.
Så om valparna finns på samma adress borde länsstyrelsen kontaktas alltså...Hon får inte vistas bland valpar yngre än 8 veckor har jag dessutom för mig att LS skrev.
Så om valparna finns på samma adress borde länsstyrelsen kontaktas alltså...
Fast att de inte utesluter någon bara för att den bor på samma adress som en person som blivit utesluten är väl ändå helt korrekt? Bara för att man råkar bo ihop med en idiot betyder det ju inte att man själv bryter mot SKKs grundregler. En person kan väl inte ställas till svars för det någon annan gjort bara för att de råkar bo ihop?Människan har klippt av svansar på valpar och är vad jag vet dömd för det?
Hur kan de INTE utesluta henne och andra på samma adress?!