Nej dom var billiga faktiskt.Eller ett alldeles för högt pris?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej dom var billiga faktiskt.Eller ett alldeles för högt pris?
Doodles är inte coola längre, nu är det långhåriga frallor som gällerEn här i byn sitter kvar med 4 stycken osålda valpar av doodletyp i typ 13 veckors åldern. Annonserar nu desperat i den lokala facebookgruppen.
Lite sen på tåget kanske
Är det inte delvis för att det finns väldigt få hanar med vallningsmeriter inom rasen.
Och dessutom att vallningsstilen varierar väldigt mycket i rasen bland de som vallar så gillar man den typen av vallning finns det inte så många att välja på i landet tänker jag efter vara ytligt insatt
Inte helt insatt i aussie världen men nån uppfödare mot vall jag känner till brukar ju importera nya hanar när de känner att avelsbasen är snäv eller para utomlands. Det kostar ju dock pengar, annars hade det säkert gjorts i större utsträckning.Där tror jag det största problemet i rasen ligger.
K är väl den med mest vallningsmeriter ihop med R bland hanhundarna (tror jag).
Känns som att vallkennlarna är de som främst sysslar med vallning och för dem är det ju mer värt att spara tikar och därför meriteras tikarna i högre grad? Typ?
Inte helt insatt i aussie världen men nån uppfödare mot vall jag känner till brukar ju importera nya hanar när de känner att avelsbasen är snäv eller para utomlands. Det kostar ju dock pengar, annars hade det säkert gjorts i större utsträckning.
Långhåriga frallor med merle!Doodles är inte coola längre, nu är det långhåriga frallor som gäller
Måste vara ännu fulare än dom korthåriga.Doodles är inte coola längre, nu är det långhåriga frallor som gäller
Matadoravel är naturligtvis aldrig bra, men det är jättestor skillnad på hur många kullar en labradorhane kan lämna pch vad en chow chowhane kan lämna. Chowen blir en matador efter bara 15 avkommor, medan en labrador lätt kan lämna 100 avkommor utan problem.Men det vore väl en utmärkt lösning om SKK tar tag i saken - att man helt enkelt bara får registrera X antal kullar efter en hane eller att en hane bara får para Y antal tikar om året eller whatever. Det är där - hos SKK och uppfödarna - som jag menar att ansvaret ligger. Jag tror inte att alla valpköpare ens vet hur många kullar deras hunds pappa har haft eller för den delen i vilken utsträckning valpens uppfödare använder "matadorer" i övrigt.
Vad menas med "set her ears"? Är det kupering hen menar? Stackars valp oavsettStackare på många sätt
Visa bifogad fil 147818
Jag kollade kommentarerna och han ska tejpa så det blir rosenöron istället för framåtöron. Så kupering slipper hon tack och lov!Vad menas med "set her ears"? Är det kupering hen menar? Stackars valp oavsett
Stackare på många sätt
Visa bifogad fil 147818
Den rynkan är ”fin” i jämförelse med många av de som kallas big rope. Jag har sett flera, både valpar och vuxna, där man inte kan se nosen allsNosrynkan kan ev. ge problem och obehag i framtiden, förstår inte varför man avlar fram såna hundar.
Men räcker det inte nu?Och så fick jag upp ”velvet” igen när jag kollade kommentarerna. Här syns verkligen att det är shar pei i dem.
Och jag läser posten som ”VAR FÖRST SÅ DU KAN TJÄNA SÅ MYCKET PENGAR DU BARA KAN INNAN ALLA HAR DEM”
Visa bifogad fil 147822
SorryMen räcker det inte nu?
Vill man se fler kan man välja att googla själv.
Jag vill inte se fler plågade djur i en tråd om oseriös avel även om det är oseriös avel i allra högsta grad så är det inte trevligt att sida efter sida få se på det här.
Jag kan förstå att du vill berätta om dem - men jag tror och hoppas att ingen här någonsin, under några förutsättningar stöttar något liknadeSorry
Jag tycker det är bra att du visar.Sorry
Eventuellt...? Jag är rätt övertygad om att den här hunden KOMMER att få diverse problem och obehag... Det har gått så långt nu att jag hoppas och tror på ett förbud för avel av såna här stackars hundar. Det är för jävligt, helt enkelt.Nosrynkan kan ev. ge problem och obehag i framtiden, förstår inte varför man avlar fram såna hundar.