Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Schäfer x mops, vad tror ni om den blandningen? Vacker är den inte, men som i kommentarerna under så kan den nog andas bättre än en vanlig mops i alla fall
Mopsch?Schmops? Eller schpug?
Det säger en hel del att vår första reaktion (min också) är "den är iaf bättre än en mops". Som att det i sig skulle vara något positivtSchäfer x mops, vad tror ni om den blandningen? Vacker är den inte, men som i kommentarerna under så kan den nog andas bättre än en vanlig mops i alla fall
Mopsch?
Inte ens sällskapshundar paras så tidigt :/Såg precis att en fd kompis har parat sin brukshund. Den är inte ens två år än har gjort MH och är röntgad men inte mer än så.. Tycker det passar bra i denna tråd, tycker inte alls det är seriös brukshundavel.
Såg precis att en fd kompis har parat sin brukshund. Den är inte ens två år än har gjort MH och är röntgad men inte mer än så.. Tycker det passar bra i denna tråd, tycker inte alls det är seriös brukshundavel.
Va? Nej tiken är inte två år än.Tvåårig tik?
Va? Nej tiken är inte två år än.
Jag vet inte rasen men kanske resonerar man som så att man vill göra en parning tidigt för att kunna utvärdera kullen innan man gör nästa parning nåt år senare?Ok glömde ordet nästan men para en knappt två-årig tik (och även om äldre än så med få meriter?), så bråttom är det väl ändå inte? Kan väl väntas ett par löp först?
Håller med. Två år så är de ju inte ens vuxna.Ok glömde ordet nästan men para en knappt två-årig tik (och även om äldre än så med få meriter?), så bråttom är det väl ändå inte? Kan väl väntas ett par löp först?
Håller med, förutom om man måste för att hanen är gammal (samma med unga hanar o äldre tik.)Ok glömde ordet nästan men para en knappt två-årig tik (och även om äldre än så med få meriter?), så bråttom är det väl ändå inte? Kan väl väntas ett par löp först?
Är det enbart för att hanen är gammal hade jag frusit ner faktiskt. Hellre det än att använda en såpass ung tik.Håller med, förutom om man måste för att hanen är gammal (samma med unga hanar o äldre tik.)
Kan vara svårt med simmarna då så jag förstår att man inte chansar.Är det enbart för att hanen är gammal hade jag frusit ner faktiskt. Hellre det än att använda en såpass ung tik.
Hanen hon parat med är en hane hon har ute på foder som går över i fodervärdens ägo i December. Så det var ju såklart bråttom att para så länge det var gratis..Ok glömde ordet nästan men para en knappt två-årig tik (och även om äldre än så med få meriter?), så bråttom är det väl ändå inte? Kan väl väntas ett par löp först?
Kanske beror på ras. I min ras är det väldigt vanligt.Kan vara svårt med simmarna då så jag förstår att man inte chansar.
En bekant berättade precis att deras granne har skaffat valp. En blandning mellan border collie, berner sennen och husky. Skulle vara intressant att veta hur uppfödaren tänkte där.
En vän till mig var under en period typ fodervärd/avlastningsmatte till en blandning dobermann, husky och en tredje ras jag inte kommer ihåg. Kan ha varit pointer. Det var en snäll hund men helt skogstokig.Stöter på en hel del BC med husky eller rottweiler och allt möjligt. Förstår inte dessa korsningar