OS i Paris 2024 (dressyr)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har vi fått nån mer info om vad som hände i piaffen med Buriel? De brittiske kommentatorerna tyckte för övrigt att han var stel i sidorna och behövde mer böjning i bla slutorna. Vilket jag också tyckte. Sen diskuterade de hans höga ålder O_o eller ja den manlige ville iaf ha det till att han började bli gammal och stel osv. Medan den kvinnliga (experten?) inte riktigt höll med om att det skulle vara en faktor och berättade om alla spa behandlingar de här hästarna får typ.
Läste nånstans att han trampat på son sko.
 
Intressant.
Jag kan för lite (och är för dåligt insatt) i dressyrtoppen i Sverige för att veta något.

Om Buke får välja; vilken förbundskapten vill vi ha?

Klona Mats Eriksson så han kan vara både förbundskapten, kommentator och domare. Utan att veta särskilt mycket om honom innan denna briljanta kommentatorsinsats så framstår han som en klarsynt person med sund och nutidsförankrad syn på dressyrsporten.
 
Klona Mats Eriksson så han kan vara både förbundskapten, kommentator och domare. Utan att veta särskilt mycket om honom innan denna briljanta kommentatorsinsats så framstår han som en klarsynt person med sund och nutidsförankrad syn på dressyrsporten.
Av det jag hört från honom de här dagarna får han faktiskt godkänt av mig.

Ska vi skicka in ett förslag att få Mats som förbundskapten?
 
Kollade på kvalet i efterhand gillade Brassen, kom långt ner, men red mjukt tyckte jag med en liten klapp. Även om det gav avdrag?
 
Ah, nej vad synd på missarna. Tyckte att det såg ut som att han i första serien trodde att han var på väg in i en galoppökning och så var det byten och då körde det sig…. Men de fina delarna är ju väldigt fina…
 
Indian Rocks passage är som en blandning mellan piaff och balanstrav.
Snygg häst dock, och "flashig", det får man medge. Men domarna borde på denna nivå inte bli förblindad av detta?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
44 857
Senast: MiniLi
·
Dressyr Är det inte dags att dressyren också får en egen OS-tråd? Det svenska laget består av Tinne Vilhelmson Silfvén, Patrik Kittel, Juliette...
48 49 50
Svar
999
· Visningar
78 865
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp