OS i Paris 2024 (dressyr)

Status
Stängd för vidare inlägg.
En sak jag lagt märke till är att när de svenska hoppryttarna gör missar så skyller de aldrig på hästen eller på otur utan tar alltid på sig felet själv och analyserar och har en plan för att göra det bättre nästa gång.
De svenska dressyrryttarna skyller oftare på otur, yttre omständigheter, på hästen, på domarna osv. Sällan jag hör de säga att de själva tar på sig missarna eller att de har en plan för att göra det bättre.
 
Senast ändrad:
Prövar att lyssna lite på svensk kommentering nu. Man hör verkligen att han är domare när han pratar om de olika rörelserna, väldigt saklig. Överlag verkligen mycket bättre än man hört av andra tidigare.
Tror ändå jag föredrar britterna, hon nämner visserligen inga poäng, men hon berättar mer om hur och varför kring rörelserna.
 
Något jag stör mig på massor denna tävlingen är att musiken är förskräcklig. Det är mest FEIs generiska tramspampmusik med extremt liten variation. I Tokyo fick ryttarna ha egen musik i Specialen och det höjde nivån väldigt mycket.

Jag är överlag rätt känslig för ljud så är säkert därför musiken stör mig🙈. Finns tex en tävlingsplats jag inte gillar att döma på för att musiken de spelar är h e m s k🙉.
 
Lagom till sista svenska ritten så börjar Max lagga för mig för första gången sedan OS startade 😅 Men sista belgiska ritten såg ju trevlig ut tycker jag.
 
Fint av DvL! Hermes bättre i kontakten än han brukar. Inte lika mycket stå i stigbyglarna och dra emot...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
44 856
Senast: MiniLi
·
Dressyr Är det inte dags att dressyren också får en egen OS-tråd? Det svenska laget består av Tinne Vilhelmson Silfvén, Patrik Kittel, Juliette...
48 49 50
Svar
999
· Visningar
78 862
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Felin hyperestesi

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp