OS i Paris 2024 (dressyr)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst var det någon mer svensk som gick till individuell final? Jag hoppas så att inte PK blir bästa svensk. Han har blivit alldeles för "stor" i Sverige framförallt med tanke på den sviktande hästvälfärden han visar upp. Jag skiter i om han råkade rida lite mindre elakt just den här gången.
 
Kollade lite idag fast jag inte hade tänkt det och det var ju ovanligt bra kommentatorer! De/den ena förklarade saker så folk som inte kan dressyr kanske kan förstå.
 
Visst var det någon mer svensk som gick till individuell final? Jag hoppas så att inte PK blir bästa svensk. Han har blivit alldeles för "stor" i Sverige framförallt med tanke på den sviktande hästvälfärden han visar upp. Jag skiter i om han råkade rida lite mindre elakt just den här gången.

Oj vilken inställning ! Snygg ... NOT !
 
Oj vilken inställning ! Snygg ... NOT !
Sa jag att det var snyggt? Varför är det sämre att onda angående PK än angående någon av annan nationalitet?
För mig är det mer osnyggt att misshandla sina hästar via bettet än att hoppas att någon som gör det ska komma längre ner i resultatlistan.
 
  • Gilla
Reactions: fio
Visst var det någon mer svensk som gick till individuell final? Jag hoppas så att inte PK blir bästa svensk. Han har blivit alldeles för "stor" i Sverige framförallt med tanke på den sviktande hästvälfärden han visar upp. Jag skiter i om han råkade rida lite mindre elakt just den här gången.

Therese Nilshagen och Dante Weltino startar också i den individuella finalen, jag skulle helst också se dem som bästa svenska ekipage men det har hittills inte stämt så fantastiskt som på EM-küren i fjol tyvärr. Då var de å andra sidan fem procentenheter före Kittel och Touchdown så vi får hålla tummarna för att de får till det så bra de kan i morgon.
 
Therese Nilshagen och Dante Weltino startar också i den individuella finalen, jag skulle helst också se dem som bästa svenska ekipage men det har hittills inte stämt så fantastiskt som på EM-küren i fjol tyvärr. Då var de å andra sidan fem procentenheter före Kittel och Touchdown så vi får hålla tummarna för att de får till det så bra de kan i morgon.
Tack då vet jag vart mina hejarop går :)
 
Sa jag att det var snyggt? Varför är det sämre att onda angående PK än angående någon av annan nationalitet?
För mig är det mer osnyggt att misshandla sina hästar via bettet än att hoppas att någon som gör det ska komma längre ner i resultatlistan.

Det jag hängde upp mej på var att du tycker han red snyggare (bättre what ever) MEN ÄNDÅ inte är nöjd ! Så vad ska han göra för att göra "folk" nöjda ? Sluta rida ?
Så om han rider "snällare och snällare" så spelar det ingen roll. Han är för alltid en som "rider" (enligt vissa bilder tagna i konstigt ljus mm) med blå tunga... Så enligt dej (med flera) så kan han alltså aldrig bättra sej ? DET är det "inte snygga" i min kommentar !
 
Hörde man intervjun på TV så lät det inte lika illa som det (kanske) ser ut i skrift.
Jag hörde en intervju i huvudsändningen på Max för en stund sen, då sa han "jag kanske hade önskat att mina söta lagtjejer hade haft en miss mindre". Det är nästan ännu värre än vad SVT skrev tycker jag, det är ju väldigt förminskande att kalla sina lagmedlemmar i OS för "söta lagtjejer". :meh:
 
Hörde man intervjun på TV så lät det inte lika illa som det (kanske) ser ut i skrift.
Håller inte med dig. Tycker att det lät väldigt nedlåtande. Jag har svårt för PKs attityd och att han red lite bättre idag betyder inte att han är helgad. Säger som tidigare att han är lite för mycket i delululand för mig, att ens säga topp fem när han är så lå gt bakom förvånar mig faktiskt. Var tog lite verklighetsförankring vägen? Försvann det med WC-segern?
 
Håller inte med dig. Tycker att det lät väldigt nedlåtande. Jag har svårt för PKs attityd och att han red lite bättre idag betyder inte att han är helgad. Säger som tidigare att han är lite för mycket i delululand för mig, att ens säga topp fem när han är så lå gt bakom förvånar mig faktiskt. Var tog lite verklighetsförankring vägen? Försvann det med WC-segern?

Som jag sa i andra tråden, hade jag varit en i laget hade jag bett honom dra åt helvete. En står inte och snackar om sina lagkamrater på det där sättet. Han är en av ryttarna i laget, inte förbundskapten!
 
Halvdansk som jag är hade jag verkligen unnat Danmark guldet! Blir spännande imorgon, tror absolut Cathrine kan ta guld, hun är så otroligt stark under press!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
44 856
Senast: MiniLi
·
Dressyr Är det inte dags att dressyren också får en egen OS-tråd? Det svenska laget består av Tinne Vilhelmson Silfvén, Patrik Kittel, Juliette...
48 49 50
Svar
999
· Visningar
78 861
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp