OS i Paris 2024 (dressyr)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker Mats är den mest klockrena vi haft under många år. Men minns iof inte vilka som var för mer än kanske 3 år sen😂
Tror faktiskt det var Linda Heed både för dressyren och hoppningen. Så det var ju inte toppen i dressyren direkt. Minns att hon kallade kandar för ”gå på tygeln-bett”, vilket är minst sagt missledande.
 
Tycker Moodys häst är halt bak.
Någon annan som ser något?
Håller faktiskt med om att han blev ojämn I påskjutet i längningarna. Men han är jämn I övrigt så jag tänker att det är att han är ung och tar i mer än han egentligen orkar. Väldigt fin ridning!
 
Tror faktiskt det var Linda Heed både för dressyren och hoppningen. Så det var ju inte toppen i dressyren direkt. Minns att hon kallade kandar för ”gå på tygeln-bett”, vilket är minst sagt missledande.
Du har nog helt rätt! Inte heller varit övertygad där. Hoppas vi får behålla Mats i fler mästerskap framöver.
 
Svävmomentet i Vayrons passage alltså 😅. Gäller att inte äta för tätt inpå att han rider den hästen😂
 
Alltså jag blir galen på olympics.com, hittar inte startlistan där utan bara resultatlista för lagen.
Screenshot_20240801_133720_Facebook.jpg
 
Har vi fått nån mer info om vad som hände i piaffen med Buriel? De brittiske kommentatorerna tyckte för övrigt att han var stel i sidorna och behövde mer böjning i bla slutorna. Vilket jag också tyckte. Sen diskuterade de hans höga ålder O_o eller ja den manlige ville iaf ha det till att han började bli gammal och stel osv. Medan den kvinnliga (experten?) inte riktigt höll med om att det skulle vara en faktor och berättade om alla spa behandlingar de här hästarna får typ.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
44 857
Senast: MiniLi
·
Dressyr Är det inte dags att dressyren också får en egen OS-tråd? Det svenska laget består av Tinne Vilhelmson Silfvén, Patrik Kittel, Juliette...
48 49 50
Svar
999
· Visningar
78 865
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp