OS i Paris 2024 (dressyr)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så vansinnigt partisk vad gäller Isabell. Absolut älskar detta ekipaget😍! Än rider hon försiktigt och ger Wendy en fin upplevelse på banan. Hon har gjort ett mirakel med piaffen, alltså herregud! Isabell kan få allt att piaffa😁. Formen hela sista medellinjen är on point och jag är helt säker på att de kommer bli bättre och bättre genom hela tävlingen.
Jag är med i din klubb! Tror att det finns mer att ge dessutom, men det gäller Freestyle också.
 
Så här ser det ut nu inför sista gruppen:
Visa bifogad fil 150378

I sista gruppen lär JBvW och antingen HPM eller Steffen Peters gå vidare. Sen lär Pauline Basquin komma över 74%. OM någon mer är över 74% åker Therese ur finalen. Simone Pearce har den potentialen men hon kan bomba helt också.

Blev ju inga förändringar i "efter topp" ekipagen... Utan dessa 6 gick ju vidare !
Riktigt kul med Norskt och Finskt deltagande ... Missade Norskan men finskan gillade jag verkligen !
 
Och jag känner mig som en skiva som hakat upp sig men OJ vad jag gillar att det är Jessica och Dalera som är världsledande inom dressyren ❤️

Det finns saker som inte är bra, hästen är inte den vackraste t ex ;) och den piskar en del med svansen och blir ibland lite kort i nacken.
MEN den rids så klassiskt vackert, med lätta hjälper OCH en stång som hänger ”icke aktiverad” för det mesta 😍
Henri Ruoste hade också en stång som hängde ”rakt ned” under delar av sin ritt men nästan alla andra rider med stången inverkande i princip hela tiden. Och det är så skönt att den som får högst bedömning är en som inte hänger fast hästen i stångbettet och baxar den runt GP ❤️
 
Blev ju inga förändringar i "efter topp" ekipagen... Utan dessa 6 gick ju vidare !
Riktigt kul med Norskt och Finskt deltagande ... Missade Norskan men finskan gillade jag verkligen !
De gjorde väldigt underväldigande ritter vilket jag är lite glad för😅. Känns som rätt ekipage I finalen!
 
Och jag känner mig som en skiva som hakat upp sig men OJ vad jag gillar att det är Jessica och Dalera som är världsledande inom dressyren ❤️

Det finns saker som inte är bra, hästen är inte den vackraste t ex ;) och den piskar en del med svansen och blir ibland lite kort i nacken.
MEN den rids så klassiskt vackert, med lätta hjälper OCH en stång som hänger ”icke aktiverad” för det mesta 😍
Henri Ruoste hade också en stång som hängde ”rakt ned” under delar av sin ritt men nästan alla andra rider med stången inverkande i princip hela tiden. Och det är så skönt att den som får högst bedömning är en som inte hänger fast hästen i stångbettet och baxar den runt GP ❤️
Jag fick nästan en chock första gången jag såg Dalera live för det är inte en exteriört korrekt och vacker häst :D men dansa kan hon :love:
 
Jag har också såna gula handskar som brukar åka med på mästerskap/laghoppningar. De är också bra att sitta på emellan de svenska ryttarna :up:
 
Samtliga kvalade till finalen. Det enda ekipage som jag inte tycker borde bara med på den listan är Scholtens. Annars ser jag fram mot allihop!

Nu ligger även alla poäng/moment uppe.
https://results.equi-score.de/event/2024/27602/nl/resultlist/3?refesh=1

FB_IMG_1722435700050.jpg
 
Samtliga kvalade till finalen. Det enda ekipage som jag inte tycker borde bara med på den listan är Scholtens. Annars ser jag fram mot allihop!

Nu ligger även alla poäng/moment uppe.
https://results.equi-score.de/event/2024/27602/nl/resultlist/3?refesh=1

Visa bifogad fil 150387
Ja Schultens förtjänar verkligen inte att gå vidare. Hade alla dar i veckan sett belgiskan Flore de Lynne gå vidare. Hon rider trevligt, men är nu den första som inte går vidare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
44 856
Senast: MiniLi
·
Dressyr Är det inte dags att dressyren också får en egen OS-tråd? Det svenska laget består av Tinne Vilhelmson Silfvén, Patrik Kittel, Juliette...
48 49 50
Svar
999
· Visningar
78 862
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp