OS i Paris 2024 (dressyr)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ser så himla mjukt och trevligt ut med Pauline, men jag stör ihjäl mig på hennes skänkel. Det är ju tur att hon inte har trissa på sporrarna...
 
För att jämna ut om bedömningen skulle "glida" åt något håller under de två dagarna. Och för att det ska bli lättare att följa och man får veta tidigare vilka som kvalificerar sig.
Jag gillar systemet, det påminner mer om övriga sporter med (de två första i varje semifinal i 100 meter plus två tider av totalen).
I och med att det är en utomhussport skulle ju en grupp kunna rida i regnoväder och en annan i solsken.

OCH så har det en publikfördel, gillar man Cathrine Dufour kan man se hennes grupp om 10 ekipage (cirka 80 minuter) och veta hur det gick och slippa se två hela dagar dressyr 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
44 856
Senast: MiniLi
·
Dressyr Är det inte dags att dressyren också får en egen OS-tråd? Det svenska laget består av Tinne Vilhelmson Silfvén, Patrik Kittel, Juliette...
48 49 50
Svar
999
· Visningar
78 861
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Patella, tips

Omröstningar

Tillbaka
Upp