OS Hoppning 2024

Det var samma upplägg på lagtävlingen på OS förra gången, förutom att det individuella tävlingen låg först och lagtävlingen efter.

Sen fick vi ju en hyfsat spännande omhoppning om guldet som förlängde det hela en smula 😉
Aha, hade för mig att det var i alla fall en runda till i lag (förutom omhoppning). Kanske kändes längre för att det individuella redan gått då.
 
Det verkar som att det är när det är många som tittar på samma sak... Ibland har "huvudsändningen" laggat via max men om man bläddrar längre bak funkar det bra.
 
Det verkar som att det är när det är många som tittar på samma sak... Ibland har "huvudsändningen" laggat via max men om man bläddrar längre bak funkar det bra.
Funderade på det när surfingen funkade så bra och tror inte så många i Sverige tittar på den, dels pga tidpunkten och Max verkar inte satsa alls på det, inte ens svenska kommentatorer och det blev ju uppskjutet gång på gång och det pratades/skrevs ingenting om det.
 
Tycker ändå kvaliteten är bättre än för tre år sedan.

Även första dagens kval såg hyfsat trevligt ut (med några undantag). Såg bara några få som egentligen inte borde ha varit där.

Ska bli intressant att se hur det individuella kvalet ser ut.
 
Det låter inte som att det blir nån ändring i laguttagningen till den individuella. Från Expressen:

"– Vi jobbar vidare. Vi har en plan framåt. Förutom de tre misstagen ser allt väldigt bra ut. Hästarna har hoppat väl och vi har fått till bra rundor. Vi är halvvägs i genom mästerskapet,

Sverige har tre platser. Malin Baryard-Johnsson och hennes häst Indiana ser ut att missa även den individuella tävlingen.

– Om det kommer tre hästar till ett mästerskap som är i uppenbar form så ser jag ingen anledning att... Jag plockar inte bort ett ekipage som är i form. Så långt kan jag säga, säger Ankarcrona."
 
  • Gilla
Reactions: eyz
Petronella är ju mindre kritisk? hon nämnde inte alls den dåliga ridningen för den ryttare som tappade tyglar och ryckte och slet i hästens mun. Jag ville inte titta :( Men det är klart, hon ska ju behöva umgås med folk ute på tävlingarna, så det är kanske inte så konstigt.

Jag tycker Lotta Björe är väldigt mkt bättre än Petronella.
Det var lite kul med positivt skvaller, men ja björe är bättre
 
Jag klagar inte på tv-kommentatorerna för jag hörde radions igår ... Satt i bilen under kvalet och höll på att bli galen. Nån Maria (Gretzer?) var experten och hon satt och smackade och skrek OOOOPF när nån häst hoppade och huvudkommentatorn hade ingen hästkunskap alls, "nu kommer King Edward in på banan, den bärnstensfärgade hästen liksom rinner in på den beige sanden" och sen refererade han "Och nu är det dags för ett blå-rosa hinder, och sen kommer ett svart" osv. Helt olidligt!
 
Jag klagar inte på tv-kommentatorerna för jag hörde radions igår ... Satt i bilen under kvalet och höll på att bli galen. Nån Maria (Gretzer?) var experten och hon satt och smackade och skrek OOOOPF när nån häst hoppade och huvudkommentatorn hade ingen hästkunskap alls, "nu kommer King Edward in på banan, den bärnstensfärgade hästen liksom rinner in på den beige sanden" och sen refererade han "Och nu är det dags för ett blå-rosa hinder, och sen kommer ett svart" osv. Helt olidligt!

Låter som Maria Gretzer och Christian Olsson. Det är lite... annorlunda? kommenterande :)

 
Jag har haft de brittiska kommentatorerna på både under hoppningen och fälttävlan, de är så bra! Huvudkommentatorn låter lite sådär härligt snobbigt brittisk i sin dialekt. :rofl:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det blir inget OS för Jens Fredricson, 56. Detta på grund av en lindrig skada på hästen Markan Cosmopolit. – Tiden rinner ifrån oss...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Okej går rätt på sak. Igår var jag och provred 2 stycken ponnys. Både superfina i samma prisklass. Jämngamla. Första jag red var...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 776
Hoppning Jag tycker hoppning behöver en egen tråd för att följa ekipagen den sista tiden fram till OS och under OS. Det uttagna laget...
64 65 66
Svar
1 303
· Visningar
66 010
Senast: Novali01
·
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 785
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Igelkott
  • Byta försäkringsbolag
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

  • Ridbana i sand, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp