OS Hoppning 2024

Jag gillar Petronella och att hon berättar personliga saker. Sen är det ändå Henriks uppgift att locka fram saker från sin expertkollega, något han är väldigt bra på! En sak som Petronella pratade om var detta att ryttarna idag faktiskt tänker på säkerheten på ett mycket fräschare sätt nuförtiden. Att de rider med hjälm även hemma och många väljer att ha airbagväst. Äntligen har ryttarna liksom fattat att dom inte är odödliga och inte heller har råd att vara skadade.
 
Sett lite hoppning i efterhand, trist att det inte gick Sveriges väg. Konstigt att ni är så många som har problem med lagg på maxappen och tråkigt förstås. Själv har jag inte haft några problem med lagg alls, har använt appen både på teven hemma och på min mobil och även streamat direkt på datorn här på hotellet. Jag har inte haft några problem med lagg överhuvudtaget.
 
Jag klagar inte på tv-kommentatorerna för jag hörde radions igår ... Satt i bilen under kvalet och höll på att bli galen. Nån Maria (Gretzer?) var experten och hon satt och smackade och skrek OOOOPF när nån häst hoppade och huvudkommentatorn hade ingen hästkunskap alls, "nu kommer King Edward in på banan, den bärnstensfärgade hästen liksom rinner in på den beige sanden" och sen refererade han "Och nu är det dags för ett blå-rosa hinder, och sen kommer ett svart" osv. Helt olidligt!

Helt underbart ju 😍😍😍
Älskar att lyssna på Maria och Christian ❤️
 
Tycker mycket om det Christian gör men Maria var olidlig idag! Skrek, smackade, instruerade osv. Mer som en lagkompis än expert.
 
Jag klagar inte på tv-kommentatorerna för jag hörde radions igår ... Satt i bilen under kvalet och höll på att bli galen. Nån Maria (Gretzer?) var experten och hon satt och smackade och skrek OOOOPF när nån häst hoppade och huvudkommentatorn hade ingen hästkunskap alls, "nu kommer King Edward in på banan, den bärnstensfärgade hästen liksom rinner in på den beige sanden" och sen refererade han "Och nu är det dags för ett blå-rosa hinder, och sen kommer ett svart" osv. Helt olidligt!
Håller med! Jag satt i bilen och lyssnade också på Radiosporten. Christian Olsson må ge målande beskrivningar, men där borde Gretzer ha tagit över.
 
Usch, jag tycker att det Ponnypappan skrev var så väldigt deprimerande. Men jag kan inte riktigt hålla med honom om att allt är över i och med att det gick som det gick med laget nu. Jag tror absolut på nya förmågor :) ! Både att det kommer att dyka upp nya stjärnhästar åt ryttarna, men också att det kommer att komma fram nya fantastiska ryttare.
https://www.tidningenridsport.se/blogg/ponnypappan-en-sagolik-blagul-era-ar-over/
 
Usch, jag tycker att det Ponnypappan skrev var så väldigt deprimerande. Men jag kan inte riktigt hålla med honom om att allt är över i och med att det gick som det gick med laget nu. Jag tror absolut på nya förmågor :) ! Både att det kommer att dyka upp nya stjärnhästar åt ryttarna, men också att det kommer att komma fram nya fantastiska ryttare.
https://www.tidningenridsport.se/blogg/ponnypappan-en-sagolik-blagul-era-ar-over/
Svarar mig själv. Dessutom tycker jag att de här funderingarna kunde ha väntat till efter den individuella hoppningen är klar!
 
Fast det gör han väl, alltså tar ridsporten på allvar?? Det är i alla fall uppfattningen som jag har fått :) !
Vad jag menade var ju dock att SR inte tar det på allvar, när man inte kan få ett normalt sportreferat. Jag har svårt att tro att de skulle referera en fotbollsmatch med Och nu springer en av de blågula mot målet borta i änden och den rödklädda målvakten rusar ut, medan den långe blonde killen i andra laget försöker komma ikapp bollen osv
 
Fast det gör de! I början visste inte Christian så mycket men han har lärt sig massor och är så engagerad och han har faktiskt koll.
Peder och Pantern 😍
Han var ju kommentator redan när Roffe tog sin medalj, hur kan du ha missat detta 🤣
Hur enkelt som helst, genom att inte lyssna på sport i radio.
 
Vad jag menade var ju dock att SR inte tar det på allvar, när man inte kan få ett normalt sportreferat. Jag har svårt att tro att de skulle referera en fotbollsmatch med Och nu springer en av de blågula mot målet borta i änden och den rödklädda målvakten rusar ut, medan den långe blonde killen i andra laget försöker komma ikapp bollen osv
Klippet från förra OS blev ju enormt delat och folk som inte är från sporten verkar dessutom älska det. Om några livliga radiokommentatorer kan få allmänheten att bli mer intresserad av sporten så är det bara kul, tycker jag. Som inbiten ryttare vill man ju ändå se på tv 😇
 
Vad jag menade var ju dock att SR inte tar det på allvar, när man inte kan få ett normalt sportreferat. Jag har svårt att tro att de skulle referera en fotbollsmatch med Och nu springer en av de blågula mot målet borta i änden och den rödklädda målvakten rusar ut, medan den långe blonde killen i andra laget försöker komma ikapp bollen osv
Fast han är likadan när han kommenterar fotboll.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det blir inget OS för Jens Fredricson, 56. Detta på grund av en lindrig skada på hästen Markan Cosmopolit. – Tiden rinner ifrån oss...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Okej går rätt på sak. Igår var jag och provred 2 stycken ponnys. Både superfina i samma prisklass. Jämngamla. Första jag red var...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 776
Hoppning Jag tycker hoppning behöver en egen tråd för att följa ekipagen den sista tiden fram till OS och under OS. Det uttagna laget...
64 65 66
Svar
1 303
· Visningar
66 006
Senast: Novali01
·
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 785
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp