Han kommenterar andra sporter på ett liknande sätt! Inte bara ridsportenLyssnar aldrig på sportradio, nu var jag tvungen eftersom jag satt i bilen de där timmarna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han kommenterar andra sporter på ett liknande sätt! Inte bara ridsportenLyssnar aldrig på sportradio, nu var jag tvungen eftersom jag satt i bilen de där timmarna
Det finns till och med en fb-grupp som hyllar honom. Ridsport är bäst i radio - vi som älskar Christian Olsson. Är själv med i den, men gruppen har visst inte varit aktiv sen Rio OS.Inte jag heller men det har skrivits jättemycket om det då hans kommentering är lite speciell. Många uppskattar det mycket!
Fast det gör han väl, alltså tar ridsporten på allvar?? Det är i alla fall uppfattningen som jag har fått !Men gud, det är hans grej alltså
I och för sig skitroligt men det är ju hemskt att de inte tar ridsporten på allvar
Jag klagar inte på tv-kommentatorerna för jag hörde radions igår ... Satt i bilen under kvalet och höll på att bli galen. Nån Maria (Gretzer?) var experten och hon satt och smackade och skrek OOOOPF när nån häst hoppade och huvudkommentatorn hade ingen hästkunskap alls, "nu kommer King Edward in på banan, den bärnstensfärgade hästen liksom rinner in på den beige sanden" och sen refererade han "Och nu är det dags för ett blå-rosa hinder, och sen kommer ett svart" osv. Helt olidligt!
Men gud, det är hans grej alltså
I och för sig skitroligt men det är ju hemskt att de inte tar ridsporten på allvar
Håller med! Jag satt i bilen och lyssnade också på Radiosporten. Christian Olsson må ge målande beskrivningar, men där borde Gretzer ha tagit över.Jag klagar inte på tv-kommentatorerna för jag hörde radions igår ... Satt i bilen under kvalet och höll på att bli galen. Nån Maria (Gretzer?) var experten och hon satt och smackade och skrek OOOOPF när nån häst hoppade och huvudkommentatorn hade ingen hästkunskap alls, "nu kommer King Edward in på banan, den bärnstensfärgade hästen liksom rinner in på den beige sanden" och sen refererade han "Och nu är det dags för ett blå-rosa hinder, och sen kommer ett svart" osv. Helt olidligt!
Svarar mig själv. Dessutom tycker jag att de här funderingarna kunde ha väntat till efter den individuella hoppningen är klar!Usch, jag tycker att det Ponnypappan skrev var så väldigt deprimerande. Men jag kan inte riktigt hålla med honom om att allt är över i och med att det gick som det gick med laget nu. Jag tror absolut på nya förmågor ! Både att det kommer att dyka upp nya stjärnhästar åt ryttarna, men också att det kommer att komma fram nya fantastiska ryttare.
https://www.tidningenridsport.se/blogg/ponnypappan-en-sagolik-blagul-era-ar-over/
Vad jag menade var ju dock att SR inte tar det på allvar, när man inte kan få ett normalt sportreferat. Jag har svårt att tro att de skulle referera en fotbollsmatch med Och nu springer en av de blågula mot målet borta i änden och den rödklädda målvakten rusar ut, medan den långe blonde killen i andra laget försöker komma ikapp bollen osvFast det gör han väl, alltså tar ridsporten på allvar?? Det är i alla fall uppfattningen som jag har fått !
Hur enkelt som helst, genom att inte lyssna på sport i radio.Fast det gör de! I början visste inte Christian så mycket men han har lärt sig massor och är så engagerad och han har faktiskt koll.
Peder och Pantern
Han var ju kommentator redan när Roffe tog sin medalj, hur kan du ha missat detta
Hur enkelt som helst, genom att inte lyssna på sport i radio.
Klippet från förra OS blev ju enormt delat och folk som inte är från sporten verkar dessutom älska det. Om några livliga radiokommentatorer kan få allmänheten att bli mer intresserad av sporten så är det bara kul, tycker jag. Som inbiten ryttare vill man ju ändå se på tvVad jag menade var ju dock att SR inte tar det på allvar, när man inte kan få ett normalt sportreferat. Jag har svårt att tro att de skulle referera en fotbollsmatch med Och nu springer en av de blågula mot målet borta i änden och den rödklädda målvakten rusar ut, medan den långe blonde killen i andra laget försöker komma ikapp bollen osv
Fast han är likadan när han kommenterar fotboll.Vad jag menade var ju dock att SR inte tar det på allvar, när man inte kan få ett normalt sportreferat. Jag har svårt att tro att de skulle referera en fotbollsmatch med Och nu springer en av de blågula mot målet borta i änden och den rödklädda målvakten rusar ut, medan den långe blonde killen i andra laget försöker komma ikapp bollen osv
Är han den ende som gör det, har de ingen seriös kommentator där alltså?Fast han är likadan när han kommenterar fotboll.
Jag vet inte riktigt vad din poäng är, är det en stridsfråga att jag inte hört honom förrän nu? Du får nog helt enkelt acceptera att jag inte gjort det.Det gör inte jag heller
Men hans referat brukar delas friskt överallt.
Jag vet inte riktigt vad din poäng är, är det en stridsfråga att jag inte hört honom förrän nu? Du får nog helt enkelt acceptera att jag inte gjort det.