OS Hoppning 2024

Jag tror att det är ett misstag. Jag tror nämligen inte att alla de tre som var i laget är i toppform. Men vi får se imorgon.

Är det en tidshoppning imorgon och sen bara en runda på tisdag?
Tidshoppning imorgon. Tisdag osäker det står inte än.
 
Nja någon tidshoppning är det inte imorgon.
Men bara en runda. De 30 bästa går till final till dagen efter.
I finalen är resultaten nollade, återigen bara en runda med (förmodligen) omhoppning.
 
Nja någon tidshoppning är det inte imorgon.
Men bara en runda. De 30 bästa går till final till dagen efter.
I finalen är resultaten nollade, återigen bara en runda med (förmodligen) omhoppning.
IMG_5312.jpeg

Står att det är mot klockan.
 
Visa bifogad fil 150705
Står att det är mot klockan.
Jo, vid lika antal fel så kommer ju ju tiden avgöra. Men det som brukar kallas tidshoppning på mästerskap då omvandlas felen till tid, den som är en snabb fyrfelare kan alltså komma före en långsam nolla. (Hinderhöjden brukar också vara lägre). Så är det alltså inte imorgon utan det är gäller att vara felfri först och främst och det är full hinderhöjd. Men ja, kanske heter det också tidshoppning då?
 
Jo, vid lika antal fel så kommer ju ju tiden avgöra. Men det som brukar kallas tidshoppning på mästerskap då omvandlas felen till tid, den som är en snabb fyrfelare kan alltså komma före en långsam nolla. (Hinderhöjden brukar också vara lägre). Så är det alltså inte imorgon utan det är gäller att vara felfri först och främst och det är full hinderhöjd. Men ja, kanske heter det också tidshoppning då?
Dom tar ju inte med några fel så varför skulle det räknas om?
Om 31 stycken är felfria så är det dom 30 med bäst tid som går vidare.
 
Det kommer inte att bli 30 felfria imorgon.

De 30 bästa tar sig till final.

Det kommer att bli ett antal 4:a felsrundor som tar sig vidare (kanske även rundor med fler fel).

Jag tror att tiden är avgörande i det fallet inte alla 4:a felsrundor går vidare, eller om exempelvis de snabbaste med 8 fel går vidare.

Så, är du felfri går du med största sannolikhet vidare. Har du fyra fel kan tiden ha betydelse om många har fyra fel.
 
Dom tar ju inte med några fel så varför skulle det räknas om?
Om 31 stycken är felfria så är det dom 30 med bäst tid som går vidare.
Det är omvänd startordning i finalen.
Om det blir omhoppning i finalen är det en stor fördel att gå ut sist.
 
denna soffryttaren tror fortfarande att Peder kommer komma långt ner i resultatlistan. Sämst av svenskarna. Men jag äter ingen hatt :D
Jag lovade att äta upp min hatt om Kittel vann silver.

Peder är jag mer osäker på. Jag tror inte han vinner, jag tvivlar till och med på att han tar sig vidare till finalen … men, vem vet, jag kan mycket väl ha fel.

Peder KAN vinna. Kittel hade ingen chans att vinna silver.
 
Dom tar ju inte med några fel så varför skulle det räknas om?
Om 31 stycken är felfria så är det dom 30 med bäst tid som går vidare.
Förstår inte vad du menar riktigt?
I en tidshoppning läggs rivna hinder som plustid på ridtiden (normalt +4 sekunder tror jag för varje rivet hinder).
Man räknar alltså inte fel utan snabbast tid vinner (oavsett hur många hinder man river).
Imorgon är det fel som räknas först och främst, bara vid lika antal fel går man på tiden.
 
Det kommer inte att bli 30 felfria imorgon.

De 30 bästa tar sig till final.

Det kommer att bli ett antal 4:a felsrundor som tar sig vidare (kanske även rundor med fler fel).

Jag tror att tiden är avgörande i det fallet inte alla 4:a felsrundor går vidare, eller om exempelvis de snabbaste med 8 fel går vidare.

Så, är du felfri går du med största sannolikhet vidare. Har du fyra fel kan tiden ha betydelse om många har fyra fel.
Tror inte heller vi får 30 felfria, men det beror väl lite på hur banbyggaren väljer att göra.
Vid Tokyo förra gången tror jag det var så att alla felfria på hinder gick vidare (men ett gäng med tidsfel), brytpunkten gick precis vid 4 fel.
 
Finalen på tisdag blir spännande.
Eftersom alla startar om på 0 fel kan i stort sett vem som helst av de 30 vinna.

Lite beroende på namn och startordning på de som tar sig vidare skulle jag gissa att minst 10 av de har goda chanser att vinna guldet.
 
Förstår inte vad du menar riktigt?
I en tidshoppning läggs rivna hinder som plustid på ridtiden (normalt +4 sekunder tror jag för varje rivet hinder).
Man räknar alltså inte fel utan snabbast tid vinner (oavsett hur många hinder man river).
Imorgon är det fel som räknas först och främst, bara vid lika antal fel går man på tiden.
Du påstod att klockan inte spelar roll medans jag säger att dom rider mot klockan. Snabbast med minst fel går vidare.

Hade det varit table C så läggs det på tid men det är inte det utan det är A.
 
Du påstod att klockan inte spelar roll medans jag säger att dom rider mot klockan. Snabbast med minst fel går vidare.

Hade det varit table C så läggs det på tid men det är inte det utan det är A.
Nej jag aldrig påstått att klockan inte spelar roll?
Jag sa att det inte var en tidshoppning, det var bara en upplysning så man vet vad som gäller imorgon, inte någon önskan att märka ord. (Men som sagt, kanske kallas det tidshoppning också, men ingen den tidshoppning vi brukar se i mästerskap.)
Men vi kanske kan släppa det här för jag tror alla är med på nu vad som gäller imorgon!
 
Det är ju lite kul att du bestämt dig för att han är oseriös 5 år efter att alla andra hyllar honom men ingen passar för alla. Själv gillar jag det mest i efterhand.
..
Nu fortsätter jag här i fel tråd, ursäkta!
Håller med dig helt om det. De målande beskrivningarna är roliga efter prestationen, inte under referatet. För mig är han dock inte en ny bekantskap, jag lyssnar rätt mycket på sportradion.
 
Nu fortsätter jag här i fel tråd, ursäkta!
Håller med dig helt om det. De målande beskrivningarna är roliga efter prestationen, inte under referatet. För mig är han dock inte en ny bekantskap, jag lyssnar rätt mycket på sportradion.
Jag snurrar till det i huvudet! Jag menar alltså Christian Olsson på Radiosporten i inlägget ovan. :rolleyes:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det blir inget OS för Jens Fredricson, 56. Detta på grund av en lindrig skada på hästen Markan Cosmopolit. – Tiden rinner ifrån oss...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Okej går rätt på sak. Igår var jag och provred 2 stycken ponnys. Både superfina i samma prisklass. Jämngamla. Första jag red var...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 776
Hoppning Jag tycker hoppning behöver en egen tråd för att följa ekipagen den sista tiden fram till OS och under OS. Det uttagna laget...
64 65 66
Svar
1 303
· Visningar
66 005
Senast: Novali01
·
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 785
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp