OS Hoppning 2024

Jag vet inte om jag tycker att "istadig" är bästa sättet att beskriva en häst som tittar på ett hinder och inte verkar våga fram och hoppa det :cautious: (Petrovas).
Jag tycker dock det var bra gjort av ryttaren att ganska direkt säga stopp och inte försöka få hästen att fortsätta, efter att den stannat.
 
Tror banan är lite för lätt.
Blir nog många felfria.
Skönt att Henrik är vidare.
Tycker det är bra! Jag ser hellre att hästarna får en bra upplevelse och att det faktiskt handlar om mer tid än att "bara" ta sig runt felfritt. Henrik sa i sin intervju att det i Tokyo krävdes 0 eller 1 tidsfel för att gå vidare men han tippade på att 4 fel med bra tid skulle räcka i år.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det blir inget OS för Jens Fredricson, 56. Detta på grund av en lindrig skada på hästen Markan Cosmopolit. – Tiden rinner ifrån oss...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Okej går rätt på sak. Igår var jag och provred 2 stycken ponnys. Både superfina i samma prisklass. Jämngamla. Första jag red var...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 776
Hoppning Jag tycker hoppning behöver en egen tråd för att följa ekipagen den sista tiden fram till OS och under OS. Det uttagna laget...
64 65 66
Svar
1 303
· Visningar
65 998
Senast: Novali01
·
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 785
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp