OS Hoppning 2024

Men vi har ju inte sett henne rida på träningar i Paris osv? Hennes häst kanske inte har visat sig bäst där? Det måste ju finnas någon anledning att hon inte byts in?

Jag vet inte. Jag tror bara inte att nån av de andra (exkl Henrik) har nån chans på medalj och då kan man lika gärna byta in Malin som en chansning. Jag ser det som att alla andra placeringar som inte ger medaljer är lika lite värda och därför kan man lika gärna chansa på en som är lite mer fågel eller fisk i hoppet att hon är fågel just rätt dag. Eftersom det inte spelar roll det blir en 4e eller 30e plats. I mästerskap är det medaljer som räknas.
 
Jag vet inte. Jag tror bara inte att nån av de andra (exkl Henrik) har nån chans på medalj och då kan man lika gärna byta in Malin som en chansning. Jag ser det som att alla andra placeringar som inte ger medaljer är lika lite värda och därför kan man lika gärna chansa på en som är lite mer fågel eller fisk i hoppet att hon är fågel just rätt dag. Eftersom det inte spelar roll det blir en 4e eller 30e plats. I mästerskap är det medaljer som räknas.
Fast man får väl ändå anta att de tre som ska rida är utvalda just för att man tror att de har bäst chans till medalj :confused:??
 
Jag vet inte. Jag tror bara inte att nån av de andra (exkl Henrik) har nån chans på medalj och då kan man lika gärna byta in Malin som en chansning. Jag ser det som att alla andra placeringar som inte ger medaljer är lika lite värda och därför kan man lika gärna chansa på en som är lite mer fågel eller fisk i hoppet att hon är fågel just rätt dag. Eftersom det inte spelar roll det blir en 4e eller 30e plats. I mästerskap är det medaljer som räknas.
Fast Malin lär knappast ta en individuell medalj ändå, bättre att starta de som iaf har en liten möjlighet.

(Även om jag hade tyckt Indiana varit betydligt roligare att se än Charlie.)
 
Fast Malin lär knappast ta en individuell medalj ändå, bättre att starta de som iaf har en liten möjlighet.

(Även om jag hade tyckt Indiana varit betydligt roligare att se än Charlie.)

Det kanske just dör skon klämmer för mig. Om vi nu inte ska ta en medalj (jag hoppas och det finns ju en liten chans) så hade det iaf varit roligare att få se Indiana!
 
Varför tror du de är i en formsvacka? Tyckte det såg jättefint ut i lagfinalen, bättre än kvalet.

Nu frågade du inte mig. Men om man är i absolut toppform så blir det inte så många stolpe ut som det var i lagtävlingen. Sen tyckte jag att ingen av dem (möjligtvis Zucchero undantagen) såg ut att vara lika bra som de brukar. Både KE och CMN såg ut att fattas några procent jämfört med hur de sett ut när de varit som bäst.
 
Nu frågade du inte mig. Men om man är i absolut toppform så blir det inte så många stolpe ut som det var i lagtävlingen. Sen tyckte jag att ingen av dem (möjligtvis Zucchero undantagen) såg ut att vara lika bra som de brukar. Både KE och CMN såg ut att fattas några procent jämfört med hur de sett ut när de varit som bäst.
Fast HvE var nolla och sen ett pet i en i övrigt superfin runda? Kvalet var inte wow men i finalen tycker jag det var en av de bästa rundorna.
 
Fast HvE var nolla och sen ett pet i en i övrigt superfin runda? Kvalet var inte wow men i finalen tycker jag det var en av de bästa rundorna.

Det såg inte lika lätt ut som det brukar. HvE sa själv att första halvan av första rundan inte kändes som den skulle. Eller hur han nu uttryckte det. Kommer inte ihåg de exakta orden.
 
Ok, trodde det var efter kvalet. Missat den intervjun.

Jag kan inte sluta fingret på det. Men det känns inte som att de har den där formen som krävs för att vinna. Det är nåt som fattas i flytet.

Zucchero som fantastisk ut i första rundan däremot! Men jag tror tyvärr inte att han kan mäta sig med de bästa tyvärr. Går det till omhoppning så är han nog inte snabb nog.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det blir inget OS för Jens Fredricson, 56. Detta på grund av en lindrig skada på hästen Markan Cosmopolit. – Tiden rinner ifrån oss...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Okej går rätt på sak. Igår var jag och provred 2 stycken ponnys. Både superfina i samma prisklass. Jämngamla. Första jag red var...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 776
Hoppning Jag tycker hoppning behöver en egen tråd för att följa ekipagen den sista tiden fram till OS och under OS. Det uttagna laget...
64 65 66
Svar
1 303
· Visningar
66 005
Senast: Novali01
·
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 785
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp