OS - diskuteras HÄR

MÅNGA namn man inte har hört innan ja, eller hört har man kanske, men knappast lagt dem på minnet :D

Hoppningen hoppas jag verkligen att vi kan ta en lagmedalj...Individuellt...visst har vi en chans men det är många duktiga och många erfarna.

Högst doterade innan OS var ju Shutterfly men efter de positiva dopingresultaten är han ju ingens favorit längre..*synd*...den lilla franska hästen har ju ett superhjärta men hoppar han de jättestora hindren på OS?
Lag tror jag på Tyskland/Frankrike eller USA (och så givetvis Sverige) Usa lyckas allt emellanåt...
Jag hoppas Peder Fredriksson och den fina hästen Magic Bengtsson gör en fin insats så slipper vi tjafset om vem som skulle få åka till OS av han och Helena. I dressyr tror jag att Jan Brink kommer bland de fem bästa och att laget kommer 4-6:e plats.Dressyrlaget förutom Janne är inte mkt att hurra över men en bra dag så.
Fälttävlan är ju som bekant redan klart. Otur för Algotsson men en riktigt fin insats av Gällerdahl (som jag som Östgöte givetvis höll på) en sjuttonde plats i OS är inte fy skam. Nästan att jämföra med Peder & Hillytrip i Barcelona (14:e plats)
Vi håller tummarna helt enkelt

Många man har aldrig hört namnet på ja. Men nåt ufo har lämnat återbud och istället får Tomas Velin och Carnute :love: hoppa! Kul :bump:

Jo, det är ju ibland lite hästar. Men först så ska de visa både det ena och det andra såsom simmning...Sen kanske de kan trycka in lite hästar...
Jag satt och tittade från kl 9-12 i tisdags och hade tur att se lite fälttävlan.
Om man då inte har SVT 24, där visar de tydligen mer ridsport.

Är Helena Persson reserv eller? Jag är inte så insatt men såg att hon finns med i startlistan för träningarna i alla fall. Är hon på plats och vilken funktion har hon då i så fall?

Sv: OS - diskuteras HÄR

Oj vad svenskarna imponerade i första rundan! Synd att det inte var lag bara :D Hoppas nu bara att formen håller i sig!!!!

Någon som råkar veta om det går någon repris på morgonens hoppningar? Var ute och red då..

Ja, super kul att det gick bra för svenskarna, och extra kul att det gick bra för Peder med Bengtsson!

Magic Bengtsson såg ju jättefin och luftig ut :bump:

Firade en på klubben som fyllde 60 år, med ryttarkortege. Fick där reda på att han hade gått felfritt, vilket gläder alla i klubben, då ägaren Anders har varit med i våran klubb ett flertalår, och alla har kunnat följa M Bengtssons karriär. Så vi känner att det är extra kul!!

Så jag håller absolut lite extra på Peder och Bengtsson!

ja hoppas på att peder och magic bengtsson klarar trycket som dom har satt nu när dom tog platsen från helena men tror mer på peder och malin individuelt

och sverige som lag :)

HEJA SVERIGE FRISKT HUMÄR NI E DOM SOM SUSEN GÖR HEJA HEJA :banana:

Jepp är oxå måttligt trött på alla som kommenterar Peder som om han vore en nybörjare jämfört med Helena
Han har trots allt redan ridit ett OS tidigare.

Jaaa! Va kul att de gick så bra för svenskarna =) tjohooo!

hör dock till dom som tycker att trots allt helena skulle fått den sista platsen men nog diskuterat om det, kul för peder att han fixade det så otroligt bra ! såg så fint ut när han red...och MB såg riktigt, riktigt bra ut :) heja heja!
och malin gick et bra för me, weeeee!

hoppas det fortsätter gå så bra i OS för våra kära hoppryttare =D

Jaa! Det gick jättebra för sverige :) Jag blev helt käääääääär i H&M Magic Bengtsson :love: ..Han e sååååå fiiiiin! Ska se på det idag me, hoppas det börjar snart..

Lully skrev:
Jaa! Det gick jättebra för sverige :) Jag blev helt käääääääär i H&M Magic Bengtsson :love: ..Han e sååååå fiiiiin! Ska se på det idag me, hoppas det börjar snart..

Hitills idag tisdag:
Peter Eriksson 4 fel
Peder Fredriksson 8 fel

Och jag kollade precis, Malin verkade ha fått två rivningar :-( och har nu 8 fel.

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 356
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart hur hoppningens OS-medaljer i Paris fördelas! OS-guld går till Tysklands Christian Kukuk. Hans första individuella OS...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hemmapubliken får se världsettan Henrik von Eckermann och övriga svenska ryttarstjärnor. De internationella hoppningarna i Strawberry...
Svar
0
· Visningar
53
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hemmapubliken får se världsettan Henrik von Eckermann och övriga svenska ryttarstjärnor. De internationella hoppningarna i Strawberry...
Svar
0
· Visningar
47
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama