OS - diskuteras HÄR

Jaha okej... alltså ärligt talat så har jag inte så stor koll på fälttävlan... visste inte att ett lag i ft. estod av fem ryttare :o

Jo... det är ju klart (ang. whitaker)

Dess två ryttare från England tävlar i OS
Nick Skelton - Arko
Robert Smith - ???

Ja det vet jag. Smiths häst heter Mr Springfield, det var LenaH som jag frågade vilka fler än dem två som skulle åka, eftersom hon sa att de skulle ha fler ryttare...
Vilket jag inte tror.

Titta på förbundets sida, där står tider.
Men de tiderna stämmer inte för jag har jobbat med tvn på idag och de har sänt intressanta ekipage till och från hela dagen. Men hoppningen har ju inte börjat än, det kanske blir bättre då med tidsöverensstämmelsen :)

Ja det vet jag. Smiths häst heter Mr Springfield, det var LenaH som jag frågade vilka fler än dem två som skulle åka, eftersom hon sa att de skulle ha fler ryttare...
Vilket jag inte tror.
Eeeh var har jag skrivit att de skulle ha fler ryttare?
Jag skrev att OM England hade haft en lagplats hade de sannolikt fått åka.

Läs ordentligt nästa gång.

Vart har du hört/läst det? Han har ju själv sagt att han ska rida goldfever för att han är mycket jämnare + att det är ett helt uppslag om han i OS bilagan där det står att han ska rida goldfever. Om han nu inte har blivit skadad.

Jo visst får de ihop ett lag, de har bara misslyckats med att kvala ett!
Ungefär som Sverige i fälttävlan alltså.

"får de ihop ett lag" tolkar jag som att de håller på att få ihop ett lag. Ungefär som Sverige i fälttävlan alltså.
Uttryck dig lite tydligare då :bow:

Hon skrev att visst får de ihop ett lag men dom har inte lyckats med att kvala in ett lag, man måste KVALA laget för att få rida vilket England inte har gjort och då får dom bara skicka 2 st ryttare istället.

Hon uttryckte sig klart och tydligt i detta , det är du som har missuppfattat henne i "din" tolkning.

tror jag läste d på förbundets sida... blev förvånad oxå.. trodde han skulle ha goldfever.. men tydligen inte..
fast slå mig inte om jag har fel.. har säkert blandat ihop dem.... :p

Lagesrapporten just nu vad galler hopphastarna ar bara positiv, allt ser (enligt uppgifter) stralande ut! :)

Sa Hopp-sverige (och ovriga) hjalp till att halla tummar o tar nu :cool:

Nån som vet när hoppningen börjar? Vilken dag? I tidningarna har dom klumpat ihop alla tre ridsportgrenar i bara "ridsport" så man vet ju inte när det är just hoppning som börjar...

På söndag ( 22:e) kl 9 lokal tid börja första hoppningen. de har en "tränings-/uppvärmningshoppning" imorgon kväll

Svenska ryttare/hästar är:
Peter Eriksson-cardento
Rolf-Göran bengtsson- Mac Kinley
Malin bayard-Butterfly Flip
Peder Fredricsson- Magic Bengtsson

hela startfältet har du

HÄR
(startlista för kvällens träningshoppning)

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 356
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart hur hoppningens OS-medaljer i Paris fördelas! OS-guld går till Tysklands Christian Kukuk. Hans första individuella OS...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hemmapubliken får se världsettan Henrik von Eckermann och övriga svenska ryttarstjärnor. De internationella hoppningarna i Strawberry...
Svar
0
· Visningar
53
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hemmapubliken får se världsettan Henrik von Eckermann och övriga svenska ryttarstjärnor. De internationella hoppningarna i Strawberry...
Svar
0
· Visningar
47
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama